برآوردها نشان می دهد؛

روزانه 85 هزار نفر به میکروب سل آلوده می شوند

برآوردها نشان می دهد که در حال حاضر بیش از 2 میلیارد نفر در جهان به میکروب سل آلوده اند و روزانه حدود 85 هزار نفر دیگر نیز به تعداد افراد آلوده افزوده می شود.

علیرضا توسلی، استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: زمانی تصور می شد که اغلب بیماری های عفونی به طور کامل کنترل شده و زمینه برای حذف و ریشه کن کردن بسیاری از آنها فراهم شده است.

وی افزود: برخلاف تصورات، میزان بروز برخی از بیماری های عفونی نه تنها کاهش نیافت، بلکه تعدادي از این بیماری ها شیوع بیشتری یافتند و حتی با ماهیت و ابعاد جدیدتری شروع به گسترش یافتن نمودند.

توسلی با بیان اینکه بیماری سل از جمله بیماری های عفونی بسیار مهم و شایع در جهان است، اظهار داشت: در حال حاضر سل به عنوان یکی از بیماری های عفونی مهم با ماهیتی جدید گسترش یافته و الگوهای نامناسب زندگی و بیماری های مزمن نیز به این گسترش دامن زده اند.

وی با اشاره به آمار بالای موارد آلودگی به میکروب سل در جهان، تاکید کرد: برآوردها نشان می دهند که در حال حاضر بیش از 2 میلیارد نفر در جهان به میکروب سل آلوده اند و روزانه حدود 85 هزار نفر دیگر نیز به تعداد افراد آلوده افزوده می شود.

توسلی یاد آور شد: بر طبق بررسی های انجام شده موارد آلودگی به میکروب سل مقاوم به دارو در نقاط مختلف جهان به شدت افزایش یافته و نگرانی های زیادی را به وجود آورده است.

وی خاطر نشان کرد: بر طبق برخی از برآوردها، هم اکنون بیش از 50 میلیون نفر از افراد آلوده به باسیل سل، به نوع مقاوم به چند داروی این میکروب آلوده اند و پیش بینی می شود که تعداد افراد آلوده به باسیل سل مقاوم به دارو افزایش یابد.

*30 میلیون نفر در جهان به بیماری سل مبتلا هستند
استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: در حال حاضر حدود 30 میلیون نفر در جهان به بیماری سل مبتلا هستند که این آمار در مقایسه با بسیاری دیگر از بیماری های عفونی دیگر بسیار بیشتر است.

توسلی افزود: سالانه نزدیک به 9 میلیون نفر درجهان به بیماری سل مبتلا می شوند و حدود 1/5 میلیون نفر در سال نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست می دهند.

وی یاد آور شد: کنترل و پیشگیری از سل موضوع بسیار مهمی است و در صورتیکه این مهم تحقق نیابد، در آینده ده ها میلیون نفر دیگر نیز به بیماری سل مبتلا شده و چندین میلیون انسان دیگر نیز به دلیل وخامت بیماری خود می میرند./ح
برچسب ها: میکروب ، سل ، عفونت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.