اردبیل/

صادرات 25 میلیارد دلاری طی امسال

معاون سازمان توسعه تجارت ایران گفت: در هفت ماه گذشته 25 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشتیم که در یک جهش واقعی میزان صادرات کشور رو به جلو است به طوری که تا پایان امسال باید 46 تا 52 میلیارد دلار صادرات در کشور انجام شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ رضا توفیقی امروز در حاشیه سفر به اردبیل در نشست با تجار و بازرگانان این استان افزود: ما در تلاش هستیم تا بازارهای هدف همسایه خود را به نحوه مناسب حفظ کرده و آنها را تقویت کنیم که در همین راستا 10 کشور اول هدف صادرات ما شامل عراق، ترکیه، پاکستان، افغانستان، ترکمنستان، کشورهای حوزه خلیج فارس، آذربایجان، تاجیکستان است.

وی گفت: در هفت ماهه امسال 25 میلیارد دلار صادرات غیر نفتی داشتیم که در یک جهش واقعی میزان صادرات کشور رو به جلو است به طوری که تا پایان امسال باید 46 تا 52 میلیارد دلار صادرات در کشور انجام شود.

توفیقی با اشاره به رشد صادرات صنعتی استان در شش ماهه امسال افزود: این رشد 28 درصد بوده که با در نظر گرفتن مزیت‌های صادراتی کالاهای صنعتی می‌توان به تقویت آن امیدوار بود.

وی نسبت صادرات به کشورهای پیرامونی را 79 درصد اعلام کرد و گفت: ما بیشتر روی بازارهای هدف همسایه متمرکز شدیم و میزان وابستگی ارزی ما به صادرات نفتی نیز کاهش یافته است.

‌معاون سازمان توسعه تجارت ایران در ادامه افزود: در شش ماهه امسال وابستگی ما به ارز حاصل از نفت به 22 درصد رسیده و در تلاش هستیم تا به سرعت این میزان را کاهش دهیمس / 

برچسب ها: اردبیل ، صادرات ، غیرنفتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.