اصفهان/

پدافند غیر عامل راهکاری برای جلوگیری از بروز بحران

استاندار اصفهان: حضور همه دستگاه های استان در شورای پدافند جهت تصمیم گیری علمی، کارشناسانه و با نگاهی فراگیر در همه ابعاد الزامی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان ، علیرضا ذاکر اصفهانی در جلسه شورای پدافند غیر عامل استان که با حضور کارشناسان و رؤسای کمیته های پدافند در استانداری اصفهان تشکیل شد؛ اذعان داشت: طرح پدافند غیر عامل علم جوانی است که نه تنها در حوزه نظامی بلکه در همه حوزه ها و در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی و... به عنوان یک ضرورت مطرح است.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه لازم است در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنیم ودر مورد تعاریف آن و زیرمجموعه ها اجماع نظر داشته باشیم، اظهار داشت: احداث دانشکده پدافند غیرعامل می تواند در این راستا مؤثر و ارزشمند واقع شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه دانشگاه علمی کاربردی سازمان امنیت شهرداری ها بیشتر به مباحث عملیاتی در حوزه مدیریت شهری پرداخته است، می تواند یک گزینه مناسب برای رشته پدافند غیر عامل باشد.

ذاکر اصفهانی یادآور شد: پدافند غیر عامل با بدنه اجتماعی پیوند دارد و موضوعی است که به کل جامعه مربوط می شود و عرصه های مختلف را مورد توجه قرار می دهد و نباید این تفکر وجود داشته باشد که صرفا به یک واحد مثل ارتش و عرصه نظامی مربوط است.

وی اضافه کرد: ارتش و سپاه با موضوع انسان در ارتباط است و از همین روست که پدافند غیر عامل محدود به عملیات نظامی نمی شود.

استاندار اصفهان توجه به موضوع پدافند را راهکاری برای جلوگیری از بروز مسائل و مشکلات دانست و افزود: حضور همه دستگاه های استان در شورای پدافند جهت تصمیم گیری علمی، کارشناسانه و با نگاهی فراگیر در همه ابعاد الزامی است.

وی در پایان گفت: در موضوع پدافند غیرعامل پرداختن به بحث،آموزش و ارائه مطلب منتج به جمع بندی مطالب در ذهن و نهایتا عملیاتی شدن موارد خواهد شد و امیدواریم شورای پدافند با حضور فعال کارگروه ها و کمیته ها به سمتی پیش رود که کلیه مباحث مطروحه را به مرحله انجام و عمل برساند./س

برچسب ها: اصفهان ، جلسه ، شورای ، پدافند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.