بیرجند/

تولید47 هزار اصله نهال گلدانی دربشرویه خراسان جنوبی

در شش ماهه نخست امسال 47هزار اصله نهال گلدانی در شهرستان بشرویه تولید شده است

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بشرویه با بیان این مطلب گفت: طی شش نوبت نیز نهال‌های غرس شده در سال گذشته و امسال آبیاری شدند.

رضا مقیمیان با اشاره به حفاظت از 700 هزار هکتار از اراضی منابع ملی این شهرستان افزود: چهار طرح بهره‌برداری آنغوزه نظارت و سه طرح بهره‌برداری نیز بازنگری شد.

وی از احداث چهار مورد سازه سنگی و ملاتی و دو مورد سازه گابیونی در شهرستان بشرویه خبر داد و گفت: در مجموع 3 هزار و 500 متر مکعب سازه احداث شده که 253 میلیون تومان هزینه دربرداشته است.

مقیمیان افزود: همچنین از ابتدای امسال، کپه‌کاری و حفاظت و قرق در قالب طرح ملی در حوزه ارسک و در مساحت یک‌‌هزار هکتار با اعتبار 40 میلیون تومان انجام شده است.

وی عنوان کرد: به منظور اخذ تسهیلات به کشاورزان، 120 مورد از اراضی کشاورزان نقشه‌برداری شده و طرح توسعه بخش کشاورزی نیز انجام شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بشرویه تهیه طرح و معرفی40 نفر از بهره‌برداران بخش منابع طبیعی برای استفاده از تسهیلات توسعه بخش کشاورزی را از دیگر اقدامات انجام شده در شش ماهه نخست سال جاری برشمرد.

مقیمیان با بیان اینکه اعتبارات امسال 91.52 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، گفت: اعتبار اختصاص یافته صرف پروژه‌های بیابان‌زدایی، آبخیزداری، جنگل‌کاری، پروژه‌های مرتع، مهندسی و بهره‌برداری می‌شود./س

برچسب ها: تولید ، نهال ، گلدانی ، خراسان ، جنوبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.