گزارش//

چند ميگيري گريه کني به حال بازارلوازم خانگي!

زوجهاي جواني که اين روزها بايد خرده ريزهايي رابا پولهاي کلان خريده و زندگي را شروع کنند.همانهايي که با افزايش قيمت دلار ضربان قلبشان تند تند مي زند، که مبادا اسباب زندگيشان کامل نشود.

بورس لوازم خانگي پايتخت را با نام امين حضور مي شناسند، سه راهي که با قيمتهاي نجومي به بن بستي براي زوجهاي جوان تبديل شده است.

انگار بالارفتن قيمت ها تنها به سکه و دلار محدود نمي شود، و اين حرکت صعودي همچون جهازبراني شده است که قيمت لوازم خانگي را با خود به قله هاي خوشبختي مغازه داران مي برد.

خريداران تقلیل یافته‌اند و دیگر شور و شوق سابق را ندارد. البته بازهم هستند کسانی که روزانه برای خرید لوازم خانگی نو به این محله مراجعه می‌کنند. آن طور که فروشندگان می‌گویند، بیشتر خریداران این روزهای این بازار را عروس و دامادها تشکیل می‌دهند.

مشاهدات ميداني خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران نشان از افزايش 200 درصدي لوازم خانگي را مي دهد.

 خانواده اي که براي خرید جهیزیه عروس به سه راه امین حضور تهران آمده اند با ابراز ناراحتی از تعلل خود ميگويند اگر پنج‌شنبه یخچال را خریده بودیم نسبت به امروز 200 هزار تومان ارزانتر بود.اما اي کاش ماجرا به همين جا ختم مي شد...

دختر جواني با چشماني متعجب مي گويد: ای کاش می‌توانستیم سال گذشته جهیزیه را خریداری کنیم و در انباری خانه نگه داریم چرا که نسبت به سال گذشته قیمت محصولات دو برابر شده است و در این شرایط چاره‌ای جز خرید نداریم.

از اين نگاه هاي متعجب و جستجوگرانه در اين سه راهي که به امين حضور معروف است زياد مي بينيد. خانواده هايي که با هدف خريد کامل جهيزيه فرزندشان به اين جزيره ي ناشناخته قدم مي گذارند و نهايتا با چند قلم کالا به منزل باز مي گردند و به دنبال وامي براي خريد دوقلم جنس ديگر هستند.

رئيس اتحاديه كشوري توليدكنندگان و فروشندگان لوازم خانگي هم  از آشفتگي اين بازارتا زماني که نرخ دلار تثبيت نشود مي گويد و اينکه سوءاستفاده برخي فروشندگان لوازم خانگي به بي ثباتي اين بازار دامن زده است.

چند هفته پيش زماني كه وارد بورس خريد و فروش لوازم خانگي شديم شاهد فروش كالابوديم و اين كه مردم با گشت هاي طولاني و پرس وجوي زياد مي توانستند كالاي مورد نياز خود را انتخاب و خريداري كنند اما داستان وقتي جالب مي شود که در فاصله اي کمتر از دو روز خبري از فروش كالانبود.

انبارهايي که پر است از لوازم خانگي که با دلار بدون نوسان وارد کشور شده و حال با مهر احتکار در گوشه اي منتظر هستند تا سودهاي کلان را به جيب دلالان سرازيرکنند و با هزاران منت به دست مشتري برسد.

نابسامانی قیمت‌ها در بازار لوازم خانگی و عدم نظارت و کنترل قیمت‌ها از سوی مسولان ذي ربط اگر به همین شکل ادامه داشته باشد همانطور که تاکنون فقط مصرف‌کنندگان و قشر ضعیف جامعه آسیب‌ دیده‌اند این آسیب به طبقات بالاتر هم رسیده و نظام توزیع این کالاها با آسیب جدی مواجه مي شود./عب
 
گزارش:پروين خدادادي- غزاله عربگل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
حسام
۰۹:۲۹ ۰۹ آبان ۱۳۹۱
خدايا...
آخرین اخبار