جایگاه پهپاد در سیاست خارجی آمریکا

حملات به مناطق مختلف دنیا، ترور افراد تحت تعقیب و قتل شهروندان با استفاده از هواپيماهاي بدون خلبان، به يكي از مؤلفه هاي سياست خارجي آمریکا تبدیل شده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم ؛ "پاتريك كوپرن" در مطلبی در هفته نامه انگليسي "اينديپندنت آن ساندي" نوشت: استفاده از هواپیما براي ترور شخصيت‌هاي سياسي شايد به زمان اختراع هواپيما برگردد؛ و چه بسا باراك اوباما رئيس جمهوري آمريكا كه از هواپيماهاي بدون خلبان براي قتل و كشتار استفاده مي كند ، حاكم 200 سال پيش مسكو را الگوي خود قرار داده باشد؛ زيرا حاكم مسكو فكر استفاده از بالون براي انداختن بمب روي سر ناپلئون بناپارات را در سر مي پروراند.

كوپرن به نقل از منابع آمريكایي مي نويسد: استفاده از هواپيماهاي بدون خلبان در دوران باراك اوباما گسترش يافته است، و هزاران نفر با اين هواپيماها كشته شده اند ولی آمار شهروندان کشته شده در حملات اين هواپيماها به طور دقيق معلوم نيست. 

كوپرن با اشاره به قتل شهروندان افغان و حمله به مراسم عروسی به بهانه مبارزه با تروریستها، مي افزايد: نيروهاي آمريكایي مستقر در افغانستان علت بمباران جشن هاي عروسي را حضور " تروريست ها " در اين اماكن اعلام مي كنند.

وی خاطرنشان کرد: علت پناه بردن آمريكا به هواپيماهاي بدون خلبان شكست در جنگ هاي عراق و افغانستان است؛ ولي جنگ افغانستان كه براي جبران شكست آمريكا در جنگ ويتنام آغاز شده بود، ويتنامي ديگر آفريد .

كوپرن تأکید کرد: حملات پهپادهای آمريكایی در افغانستان ، پاكستان ، يمن ، عراق ، ليبي و سومالي دشمناني بيشتر از تلفات اين حملات براي آمريكا به وجود مي آورد .

كوپرن در مقاله خود مي افزايد : حملات هواپيماهاي بدون خلبان معجزه نمي كند؛ هر چند وحشت و ترس را در كشورهاي هدف ايجاد مي كند .

كوپرن اظهار داشت: هدف اصلي آمريكا از به كار بردن هواپيماهاي بدون خلبان آن است که بگويد " جنگ با تروريسم" ادامه دارد و همچنان با نيروهاي القاعده مي جنگد.

برچسب ها: سیاست ، آمریکا ، پهپاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار