اصفهان/

زندگی بدون استانداردسازی پر هزینه است

مدیرکل امور استان‌های سازمان ملی استاندارد ایران گفت: زندگی بدون استانداردها اگر غیرممکن نباشد، ولی پرهزینه است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان وحید مرندی‌مقدم  در آیین تودیع و معارفه مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اصفهان اظهار کرد: عمل صالح مصادیق فراوانی دارد که استاندارد‌سازی در بخش‌های مختلف زندگی نیز یکی از مصادیق آن است.

وی افزود: همانگونه که ساخت یک بیمارستان به دلیل مداوای بیماران کار صالحی است، استانداردسازی نیز از بسیاری حوادث و سوانح انسان را نجات می دهد.

به گفته وی تاثیرگذاری استاندارد در زندگی عادی مردم بر هیچ‌کس پوشیده نیست و استاندارد مطالبه عمومی است.

مدیرکل امور استان‌های سازمان ملی استاندارد با اشاره به سخنان برخی از افراد مبنی بر اینکه استاندارد استان اصفهان ارباب‌ رجوعی ندارد و اقداماتی در این حوزه صورت نگرفته است، تاکید کرد: استاندارد نیازمند مراجعه موردی ارباب رجوع نیست و حوزه کاری این اداره به قدری وسیع است که اهمیت کاری آن را تعداد ارباب رجوع مشخص نمی کند.

مرندی مقدم وظیفه مسوولان استاندارد را برای حفاظت از جان و مال مردم بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: در مقوله استاندارد و استاندارد‌سازی در سطح جامعه شاهد پیشگیری از بسیاری حوادث و اتفاقاتی هستیم که هر لحظه جان شهروندان جامعه را به مخاطره می‌اندازد.

در این آیین غلامحسین شفیعی به سمت مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اصفهان معرفی و از زحمات اصغر صالح زاده مدیرکل سابق این اداره قدردانی شد./س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.