افسردگي،سرماخوردگی بیماری های روانپزشکی است

روانپزشکان افسردگي را سرماخوردگي بيماري هاي روانپزشكي ناميده اند كه هركدام از ما در طول عمر حداقل يك بار دچار اين بيماري مي شويم.

به گزارش گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران؛‌ كارشناس سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، گفت: کم شدن علاقه به کارهای معمول زندگی، احساس خستگی، بی‌قراری، عدم تمرکز، فاصله گرفتن از دوستان، خانواده و اقوام، کمخوری و یا مصرف بیش از حد غذا، گوشه گيري، نااميدي و تغییر عادات‌ خواب، برجسته ترین علائم ابتلا به افسردگی هستند.

احساسات افراد افسرده را مورد توجه قرار دهیم

فريدون پيرايش با اشاره به امکان درمان بیماری افسردگی، اظهار کرد: بهترین نوع برخورد با افراد افسرده، مورد توجه قرار دادن آن‌ها از نظر احساسات و تلاش برای عدم رنجش و آزار آنان است.

وی ادامه داد: در حال حاضر روش شناخت "رفتاردرماني"، از روش‌هاي بسيار موثر براي درمان اين افراد محسوب شده كه به تغيير نگاه و نگرش فرد افسرده به زندگي و اطرافش منجر می شود.

كارشناس سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، تصریح کرد: تجويز دارو راه دیگری برای درمان بیماری افسردگی بوده و لازم است تنها با تجویز پزشک از این روش درمانی استفاده کرد.

خانواده ها افراد افسرده را تنها نگذارند

پیرایش نقش خانواده را در درمان اختلالات افسردگي و اضطراب مهم برشمرد و عنوان کرد: مبحثي به نام "خانواده‌درماني" به این نقش عمده در درمان بیماری های روانی اختصاص یافته و در بسیاری موارد مشاوره با ساير اعضاي خانواده در رابطه با برخورد صحیح با فرد افسرده ضرورت می یابد.

وی با بیان اینکه شعار سال 2012 سازمان بهداشت جهانی " افسردگي بحران جهاني " است، گفت: خودكشي، اعتياد، اعتماد به نفس پايين و نتايج حاصل از آن، افت تحصيلي و در مجموع اختلال در عملكردهاي مختلف شغلي، خانوادگي و اجتماعي كه به طور مستقيم و غيرمستقيم هزينه هاي هنگفتي را به جامعه تحميل می نماید، در ردیف مشکلات ناشی از افسردگی قرار می گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار