چوب خط ژوزه پر شده است

شکست تیم فوتبال پرسپولیس مقابل مس کرمان در خانه حریف یک بار دیگر انتقادات را نسبت به مانوئل ژوزه افزایش داد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، سرخپوشان تهرانی که 3هفته نسبتا خوب را پشت سرگذاشته بودند و کمی از فشار انتقادات نسبت به آنها کم شده بود، در کرمان بازی ضعیفی ارائه کرده و به مس کرمان باختند تا دوباره بحران وارد این مجموعه شود. در چنین شرایطی باشگاه پرسپولیس هم واکنش نشان داد و ژوزه را به حضور طلبیدند تا دلایل این نتایج ضعیف را جویا شوند اما خروجی این جلسه همانی بود که تصور می کردیم.

کمیته فنی پرسپولیس از بازخواست سرمربی پرتغالی این تیم به جایی نرسید و ژوزه همچنان به کارش ادامه خواهد داد، تمام این اتفاقات در حالی رخ داده که پیشکسوتان پرسپولیس نسبت به عملکرد این پیرمرد پرتغالی معترض هستند و حتی خواستار برکناری او شده اند.

ناصر ابراهیمی، پایان رافت، بهروز رهبری فرد و ... خیلی صریح و بدون تعارف حرف از برکناری سرمربی پرسپولیس زده اند اما باشگاه هنوز نسبت به این موضوع واکنش نشان نداده است.

لیگ دوازدهم حرفه ای به نیم فصل خود نزدیک می شود و پرسپولیس همچنان در قعر جدول دست وپا می زند، مانوئل ژوزه که در بدو ورودش به تهران با توپ پر آمده بود واز موضوع قدرت حرف می زد، در این تیم بزرگ و مردمی به بن بست خورد و هنوز نتوانسته پرسپولیس را به جایگاه واقعی اش برساند و انتظارات اهالی فوتبال و هواداران تیمش را برآورده کند در واقع پرسپولیس با ژوزه سیاه ترین دوران تاریخ خودش را پشت سر می گذارند و هفته هاست که در قعر جدول به سر می برد اما باشگاه پرسپولیس همچنان این مربی پرتغالی را تحمل میکند.

محمد رویانیان به عنوان مدیر عامل پرسپولیس همچنان از ژوزه حمایت می کند و به نظر می رسد قصد ندارد این مربی پرتغالی را برکنار کند اما رویانیان تا چه زمانی می تواند پای این پیرمرد پرتغالی بایستد و حرف پیشکسوتان باشگاه و هواداران تیم را نادیده بگیرد؟ در روزهایی که همگان خواستار قطع همکاری پرسپولیس با مانوئل ژوزه هستند، رویانیان همچنان از او حمایت می کند و انگار قصد ندارد او را برکنار کند البته یکی از مشکلات بزرگ رویانیان برای قطع همکاری با ژوزه قرار داد سنگین این مرد پرتغالی است که شاید تاکنون مانوئل رادر پرسپولیس نگه داشته اما حیثیت و اعتبار پرسپولیس در این میان چه می شود؟

رویانیان باید به این مسأله فکر کند که خواسته مردم و پیشکسوتان والبته اعتبار پرسپولیس به عنوان بزرگ ترین تیم آسیا بهلحاظ هوادار چقدر می ارزد که آن را فدای مبلغ قرارداد ژوزه کرده و حاضر به برکناری او نیست؟

پاسخ به این سئوال می تواند بسیاری از مشکلات پرسپولیس را حل کند اما آیا مدیر عامل پرسپولیس که البته این روزها به شدت تحت فشار است، حاضر است به چنین مسائلی فکر کند یا همچنان حرف، حرف خودش است؟

پرسپولیس روزهای بسیار بد و تلخی را پشت سر می گذارد و ادامه چنین روندی، روزهای بسیار سخت تری را برای این مجموعه رقم خواهد زد. در روزهایی که سرخپوشان تهرانی درقعر جدول دست و پا می زنند وامیدی به بهبود شرایط آنها نیست، یک شوک بزرگ می تواند کارگشا باشد تا پرسپولیس از این استرس و اضطراب رهایی یافته واز بن بست خارج شود.

مانوئل در این 13 هفته نشان داده که با تمام اعتبار و کارنامه ای که داد، پرسپولیس عملکرد بسیار ضعیفی داشته و نتوانسته درحد انتظار ظاهر شود، درچنین شرایطی چرا مدیران پرسپولیس با او مدارا می‌کنند، برما پوشیده است.

پرسپولیس در 13 هفته گذشته تنها در دیدار با راه آهن در دقایق اولیه بازی گل زد و در ادامه با آرامش کارکرد و نتیجه خوبی کسب کرد اما در دیدارهای دیگر ضعیف عمل کرده و هوادارانش را برای کسب امتیاز جان به لب کرده است، اگر هر مربی دیگری هم هدایت پرسپولیس را برعهده داشت، چنین نتایجی کسب می‌کرد اما حمایت همه جانبه رویانیان از این پیرمرد پرتغالی همچنان ادامه دارد که البته جای تعجب دارد.

بازی با پیکان می‌تواند آغاز دوباره ای برای پرسپولیس باشد، عملکرد و نتیجه تیم مانوئل در این دیدار می‌تواند سرنوشت او در پرسپولیس را رقم بزند.

اگر پرسپولیس دراین دیدار هم بد بازی کند و نتیجه نگیرد، دیگر نیازی به حفظ او نیست و باشگاه به دلیل احترام به خواست مردم و پیشکسوتان باید تصمیم جدی در رابطه با این مرد پرتغالی بگیرد چرا که ژوزه به اندازه کافی در جمع سرخپوشان تهرانی فرصت داشته و اگر قرار بود نتیجه بگیرد، تا کنون چنین اتفاقی افتاده بود، پرسپولیس زمان زیادی را از دست داده و مدارا کردن با مانوئل ژوزه دیگر به صلاح این تیم نیست چرا که ادامه این روند هواداران وپیشکسوتان را بیش از پیش مقابل مدیران باشگاه قرار خواهد داد و در چنین شرایطی عواقب بسیار سنگینی در انتظار تیم بحران زده پرسپولیس خواهد بود.

شوک بزرگ باید هرچه زودتر به پرسپولیس وارد شود تا نیم فصل دوم از دست نرود و سرخپوشان تهرانی بتوانند در دور برگشت جبران مافات کرده و امتیازات لازم را جمع آوری کنند و درجدول روند صعودی داشته باشند، ادامه این روند، هر روز مشکلات پرسپولیس را بیشتر خواهد کرد و سرنوشت بسیار تلخی را برای این تیم بزرگ و پرطرفدار رقم خواهد زد.

خروج از بحران برای تیم های بزرگ بسیار سخت است و اگر قرار است پرسپولیس از این وضعیت بحرنج خارج شود، بیش از این نباید زمان را از دست بدهد چرا که هر روزی بگذرد، شرایط برای پرسپولیس سخت تر از قبل خواهد شد و کار به جایی می‌رسد که دیگر راهی برای نجات این مجموعه پرحاشیه نخواهد بود پس بهتر است مدیران پرسپولیس تا دیرنشده، تصمیم درستی اتخاذ کنند و سرخپوشان تهرانی را از بحران نجات بدهند./آق
برچسب ها: پرسپولیس ، ژوزه ، شکست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۶:۰۲ ۰۹ آبان ۱۳۹۱
مقاله جالبی نبود.ژوزه مربی بزرگیه که باکارنامه درخشان اومده پرسپولیس.مگه چندتاپیشکسوت پرسپولیس تولیگ برترتیم دارن یاحداقل پیشنهاددارن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
United States of America
حامد
۱۳:۱۵ ۰۹ آبان ۱۳۹۱
وقتی که پول جای خودشو با تعصب و غیرت فوتبالی عوض کنه گواردیولا هم نمیتونه کاری برای پرسپولیس کنه.برای پیروزی تعصب ,اتحاد و یکپارچگی امری ضروریه
آخرین اخبار