اراک/نخستین بار در كشور؛

پوشش حفاظتی متحرك برای واگن های باری دومحوره در اراك ساخته شد

مدیر واحد طراحی شركت واگن پارس اراك گفت: پوشش حفاظتی متحرك برای واگن های باری دو محوره برای نخستین بار در كشور به دست متخصصان این شركت طراحی و ساخته شد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک صالحی افزود: پیش از این سفارش های واگن با پوشش حفاظتی از كشورهای اروپایی انجام می شد كه با طراحی آن در شركت واگن پارس، كشور در این زمینه خودكفا شده است.

وی گفت: طراحی نمونه اولیه این پوشش در مدت دو ماه و با صرف 300 میلیون ریال در سال جاری انجام شده و نخستین نمونه های در ماه جاری تحویل بهره بردار شده است.

وی اضافه كرد: این پوشش متحرك از نوع پلیمر ضدآب با بافت خاص به نام 'تارپائولین' است كه برای واگن های دومحوره با بار محوری 22 و نیم تن طراحی شده است.

وی توضیح داد: این پوشش دارای سه متر ارتفاع و دو و نیم متر عرض است كه با پایه های مخصوصی به بدنه واگن نصب شده و به صورت آكاردئونی باز و بسته می شود.

مدیر واحد طراحی شركت واگن پارس اراك بیان كرد: نصب این پوشش بر روی واگن های باری امكان حمل موادی كه باید از رطوبت، نور مستقیم خورشید، باد و هوازدگی به دور یاشند، را مهیا می كند.

صالحی اضافه كرد: قابلیت طراحی و ساخت این نوع پوشش حفاظتی برای انواع واگن های كفی باری وجود دارد.

شركت واگن پارس اراك ظرفیت ساخت سالانه یكهزار دستگاه واگن باری را دارد.

این شركت مادر تخصصی ریلی در سال 1353با سرمایه گذاری مشترك سازمان گسترش و نوسازی صنایع و راه آهن راه اندازی شد و اینك به بخش خصوصی واگذار شده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.