اردبیل /

وجود 36 هزار واحد مسکونی کم‌دوام در روستاهای اردبیل

استاندار اردبیل گفت:83 هزار و841 واحد مسکونی کم‌دوام در روستاهای استان اردبیل وجود دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / اکبر نیکزاد، در جلسه توسعه مسکن روستایی استان اردبیل از وجود 83 هزار و 841 واحد مسکونی کم‌دوام در روستاهای استان خبر داد و افزود:37 هزار واحد از این تعداد، تاکنون نوسازی شده و 43 هزار و 300 واحد نیز در حال نوسازی و مقاوم سازی است.

وی گفت: 36 هزار واحد مسکونی کم‌دوام روستایی نیز باقی مانده که در صورت تلاش و همت مسوولان و بانک‌های عامل در عرض چند سال آینده نوسازی و مقاوم‌سازی می‌شود.

استاندار اردبیل بیان کرد: نوسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی در جلوگیری از افزایش تلفات ناشی از سوانح و بلایای طبیعی بسیار موثراست.

نیکزاد افزود: سهمیه تسهیلات مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی استان اردبیل درسال گذشته 7239 مورد بوده که از این تعداد فقط 33 درصد پرداخت شده است.

وی با تأکید بر توجه بیش از پیش بانک‌های عامل بر پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی خواستار افزایش تحقق پرداخت سهمیه تسهیلات تا سقف 80 درصد در دوماه آینده شد.

استاندار اردبیل گفت: نوسازی بافت مسکونی روستایی و ارائه خدمات دیگر به روستاییان از مهاجرت‌های بی‌رویه به شهرها کاسته و باعث ماندگاری عوامل تولید در روستاها می‌شود./س 

 

برچسب ها: اردبیل ، واحد ، مسکونی ، کم ، دوام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.