35 درصد تصادفات در تعطيلات اخير از نوع واژگوني بوده است

فرمانده پليس راه راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي با اشاره به اينكه بيش از 35 درصد تصادفات در تعطيلات اخير از شکل واژگوني بوده است‏،گفت:اکثراين تصادفات ناشي از خستگي و خواب‌آلودگي رانندگان بود.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران از پايگاه خبري پليس،سرهنگ محمدرضا مهماندار با بيان اينكه از روز پنجشنبه تا روز شنبه 54 فقره تصادف فوتي و 323 فقره تصادف جرحي در جاده‌هاي کشور رخ داده است، افزود: مهم‌ترين علت تصادفات، عدم توجه به جلو با حدود 28 درصد و پس از آن تخطي از سرعت مطمئنه با 20، عدم رعايت حق تقدم با 17 و انحراف به چپ با 15 درصد بوده است. 
به گفته وي بيش از 35 درصد تصادفات در تعطيلات اخير از شکل واژگوني بوده که اکثرا ناشي از خستگي و خواب‌آلودگي رانندگان بوده است.
فرمانده پليس‌راه کشور حدود 60 درصد خودروهاي دخيل در تصادفات فوتي و جرحي تعطيلات اخير را سواري و وانت، 23 درصد موتورسيکلت، حدود 10 درصد کاميون و 6 درصد عابر پياده عنوان کرد و گفت: در عين حال ماموران پليس‌راه کشور در اين مدت حدود 300 جلد گواهينامه رانندگان متخلف را ضبط و حدود 1800 دستگاه خودرو و 1300 دستگاه موتورسيکلت متخلفان را توقيف کردند.
سرهنگ مهماندار با اشاره به اينکه در تعطيلات اخير حدود 118 هزار برگ جريمه براي رانندگان متخلف صادر شده است، گفت: بيشترين تخلفات اعمال قانون شده در اين مدت با 32 هزار فقره مربوط به سرعت غيرمجاز، 25 هزار فقره عدم استفاده از کمربند ايمني، 7 هزار فقره سبقت غيرمجاز، 5 فقره انحراف به چپ و 3 هزار فقره صحبت با تلفن همراه بوده است.
وي به مهم‌ترين تصادفات تعطيلات اخير اشاره کرد و به ايسنا گفت: در روز 11 آبان ماه ساعت 6:05 در محور قزوين، کيلومتر 57 آزادراه قزوين – زنجان بر اثر برخورد يک دستگاه پژو 206 با 8 عابر پياده از 2 خانواده، متاسفانه همگي آنها کشته شدند که علت اين حادثه نقض ماده 4 آيين‌نامه ايمني راه‌ها و عبور از داخل اتوبان بوده است. 
فرمانده پليس‌راه کشور به تصادف روز 12 آبان ماه اشاره کرد و گفت: در استان کرمان محور فهرک به ايرانشهر کيلومتر 15 ساعت 19، يک دستگاه پژو 405 به دليل سرعت غيرمجاز که از فرعي وارد محور اصلي شده بود، بدون توقف با يک دستگاه کاميون در اين محور برخورد مي‌کند که متاسفانه تمامي 7 سرنشين پژو 405 در اين تصادف کشته شدند که علت آن عدم رعايت حق تقدم از سوي راننده پژو 405 بوده است.
مهماندار در عين حال گفت: در ساعت 10 دقيقه بامداد روز 13 آبان ماه نيز در اتوبان ذوب‌آهن کيلومتر 10، يک دستگاه پژو 405 با يک شيء ثابت به دليل سرعت غيرمجاز و عدم توانايي و کنترل وسيله نقليه برخورد مي‌کند که شش سرنشين اين خودرو مجروح مي‌شوند. 
فرمانده پليس راه کشور تصريح کرد: بر اساس اعلام قبلي، تردد در محور کرج – چالوس از ساعت 13 تا 24 از کرج به سمت چالوس ممنوع بوده و اين محور از ساعت 16 از مرزن‌آباد به سمت کرج يکطرفه است. از سوي ديگر تردد در محور هراز نيز از ساعت 14 تا 23 از مشاء به آمل ممنوع بوده و اين محور از ساعت 15:30 از آب‌اسک به سمت رودهن يکطرفه است.
وي در پايان از شهروندان خواست براي اطلاع از آخرين وضعيت راه‌هاي کشور با شماره تلفن 88255555 مرکز اطلاعات و کنترل ترافيک پليس راه کشور تماس بگيرند./ف
برچسب ها: تصادف ، تعطیلات ، واژگونی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار