هیچ وقت برای هیچ کاری دیر نیست

ما هم با این عقیده موافقیم ولی باید بپذیریم که زمان بی نهایت نیست و تا به خودمان بجنبیم فرصت ها را از دست داده ایم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، برای از دست دادن فرصت ها و موقعیت ها نیاز به سپری شدن ماه ها و سال ها نیست بلکه ممکن است با گذشت چند ثانیه هم فرصت شما از بین برود، پس برای رسیدن به خواسته و موقعیت های زندگی مدیریت زمان یک امر اجباری است که به وسیله ی آن بتوانیم آرزوهای کوچک و بزرگمان را تحقق ببخشیم.
 
* راه کاری برای مدیریت زمان
 
شاید در مرحله ی اول نتوانید فعالیت های روزمرگی خود را تفکیک و اتلاف وقت خود شناسایی کنید به همین دلیل بهتر است یک دفترچه تهیه کنید و از وقایع روزمره خود یادداشت بردارید.
 
اولویت بندی یکی از قدم های مدیریت زمان است این کار به شما کمک می کند که کارهای غیرضروری را از اهدافمان دور کنید و البته لازم به ذکر است که اصلا فکر نکنید که تمام روز باید با هر کار تفریحی و لذت بخشی خداحافظی کنید بلکه باید فعالیت هایی را حذف کنید که از آن لذت نمی برید و به خوبی از انجام آن بر نمی آیید.
 
گام بعدی جلوگیری از مزاحمت ها است که می توان به گپ زدن و یا تماس های تلفنی بی مورد اشاره کرد که خود به تنهایی وقت زیادی از شما خواهد گرفت که با خاموش کردن تلفن و بستن در اتاق در حین انجام فعالیت های ضروری می توان از آن جلوگیری کرد.
 
یک روانشناس برای مدیریت زمان پنج راه حل پیشنهاد کرد که موجب بهبود در انجام فعالیت روزانه می گردد که آن راه حل عبارتند از:
 
تهیه ی فهرستی از مهم ترین فعالیت های خود؛
 
شروع یک روز کاری با مهمترین و با ارزش ترین فعالیت خود؛
 
پرهیز از انجام چند فعالیت با هم؛
 
همیشه از خود بپرسید که انجام امور موفق بوده اید و یا آن را اتمام رسانده اید؛
 
برای ارزیابی کار خود وقتی معین کنید و فرصتی هم برای فکر کردن به خود اختصاص کنید.
 
پس یادتان باشد که مدیریت زمان یکی از مهمترین کارهای هر انسانی است که می تواند هر چه بیشتر فرد را به آرزوها و خواسته های پیش ببرد پس یک لحظه هم درنگ نکنید و مدیریت زمان خود از همین حالا شروع کنید./ز
 
گزارشی از مهدی محسنی

برچسب ها: مدیریت ، زمان ، عقیده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار