رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی:

مشکلات دسترسی به دارو یعنی تحریم دارو

با وجود این که دارو در جهان تحریم نشده است ولی مشکلات موجود در دسترسی به دارو خود می تواند نوعی تحریم به وجود آورد.

مصطفی قاسمی رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:با وجود این که دارو تحریم نشده است ولی زمانی که راه های دسترسی به دارو با مشکل مواجه باشد ناخودآگاه دسترسی به آنها سخت شده و نوعی تحریم را به وجود می آورد.

قاسمی اذعان داشت: هنوز در قیمت دارو ها تغییری ایجاد نشده ولی ممکن است در آینده با توجه به افزایش جهانی قیمت دارو در کشور هم این تغییرات تاثیر گذار باشد ،چرا که بسیاری از دارو های بیماران کلیوی از شرکت های اروپایی خریداری می شوند و این باعث افزایش قیمت دارو ها خواهد شد و تولید کنندگان داخلی هم با بالا بودن هزینه های تولید دارو نمی توانند دارو را با قیمت بالا به بازار عرضه کنند.

قاسمی گفت: در بسیاری موارد وارد کردن مواد اولیه از کشور هایی مثل چین یا هند ممکن است هم سطح دارو ها را از نظر کیفی پایین بیاورد و هم هزینه های هنگفتی را به کشور تحمیل کند.

وی اشاره کرد: نمایندگان و دست اندرکاران باید نگاهی عمیق به بیماران کلیوی و وضعیت آنها داشته باشند در حال حاضر 6 تیم از 54 قلم دارویی که تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند را داروی بیماران کلیوی تشکیل می دهند و امیدواریم که سایر دارو ها نیز مورد کارشناسی قرار گرفته و تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

وی در خاتمه خاطر نشان کرد: خارج شدن شرکت های دارویی از انحصار می تواند کمک زیادی به بیماران خصوصاً کسانی که روزانه باید دارو مصرف کنند باشد تا بتوانند به راحتی داروهای مورد نیازشان دسترسی پیدا کنند./ع2
برچسب ها: دارو ، کلیه ، تحریم ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار