جام پانزدهم؛

نخستین حضور ثامن در جام باشگاههای آسیا/ عربها مدعیان این مسابقات

تیم هندبال ثامن الحجج سبزوار نخستین تجربه خودرا در رقابتهای جام باشگاه های آسیا کسب می کند وبا حریفان قدری روبروست.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران پانزدهمین دوره مسابقات جام باشگاههای آسیا از روز 12 آبان در قطر آغاز شده است و هم اکنون این رقابتها در حال برگزاری است و تیم ثامن سبزوار اولین حضور خود را تجربه میکند و با حریفان قدرتمند روبروست.

در ادامه گزارش آمده است قرعه کشی این رقابتها 31 شهریور سال جاری در هتل کانتینتتال دوم برگزار شد و نماینده کشورمان در گروه C با تیم های الاهلی بحرین العربی کویت و کینگ جوسین چین و المطر عربستان همگروه شد.

براساس این گزارش ثامن سبزوار تاکنون 2 دیدار برگزار کرده است که در اولین دیدار که روز جمعه 12 آبان صورت گرفت به مصاف الاهلی بحرین رفت و 26 بر 21 آنرا شکست داد و دومین دیدار نیز روز شنبه 13 آبان انجام شد و در آن تیم سبزوار 23 بر 23 با العربی کویت مساوی کرد و هم اکنون 3 امتیازی است.

گفتني است، با توجه به در اختیار داشتن مهره های خوب در ثامن سبزوار و استفاده از مربی اسپانیایی انتظار می رود این تیم نتایج مطلوبی بگیرد و نماینده شایسته ای برای کشورمان بود و این در شرایطی است که سپاهان اصفهان از بهترین تیم های آسیا در جام باشگاههای آسیا حضور ندارد .

این گزارش می افزاید: اصلی ترین رقبای تیم کشورمان تیم های قطری و کویتی هستند و ثامنی باید مواظب آنها باشد و با بازیهای خوب امتیازات لازم را کسب کند.

بر اساس اين گزارش، در مسابقات جام باشگاههای امسال 13 تیم حضور دارند که در 3 گروه یک گروه تیمی و دو گروه تیمی تقسیم شده اند اکثر تیمهای شرکت کننده از کشورهای عربی هستند و تیم های شرق آسیا به خاطر ناداوریهایی که در گذشته صورت می‌گرفت در این رقابتها حضور پیدا نمی کند البته یک تیم کینگ سوجین از چین به قطر اعزام شده است  و هم اکنون به مصاف رقیبان خود می روند.

گفتني است، رقابتهای جام باشگاههای آُسیا از 1998 در شهر امان اردن آغاز شد و تیم الکاظمیا از کویت قهرمان در اولین دوره این مسابقات شد و در این سالهایی کشور کویت با 6 قهرمان، 5 قهرمان توسط کشور قطر، یک قهرمان توسط الاهلی عربستان و یک قهرمانی توسط الاسد لبنان از آن خود کرده اند.

لازم به ذکر است، تیم های پیکان سبزوار و مس کرمان در این مسابقات یک عنوان چهارمی نیز دارند و اما سپاهان یک نائب قهرمان در سال 2004 تهران عنوان سومی 2007 کویت و چهارمی 2001 اصفهان از تیم های پر افتخار میهن مان به شمار می رود و در این میان ذوب آهن نیز دو عنوان سومی در سالهای 2009 و 98 اردن و یک چهارمی 2010 لبنان را دارد.

بنابر اين گزارش، چهاردهمین دوره رقابتهای جام باشگاههای آسیا سال گذشته در امام عربستان انجام شد و در پایان این مسابقات المطهر این کشور عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

در پایان گزارش خاطرنشان کرد: تیم های ایرانی اکثر در این رقابتها حضور داشتند و توانسته اند مقام های خوبی کسب کنند و این موضوع نشان می‌دهد هندبالیستهای کشورمان چیزی از تیم های دیگر شرکت کننده در جام باشگاهها کم ندارند و باید بر روی آنها سرمایه گذاری خوبی صورت گیرد تا آینده درخشانی داشته باشند./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار