وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به رونق سینمای دفاع مقدس طی سال‌های اخیر گفت: فاصله گرفتن از دوران دفاع مقدس نباید منجر به کاهش فیلم‌سازی در این عرصه شود.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت؛ سید محمد حسینی با اشاره به وقفه‌ای که در سینمای دفاع مقدس بوجود آمد، تصریح کرد: برخی تصور می کردند چون از دوران دفاع مقدس فاصله گرفتیم دیگر نیازی به فیلم‌سازی در این عرصه نیست در حالی که روحیه ایثارگری و فداکاری و جهاد مربوط به یک زمان خاص نیست و می بایستی این روحیه آمادگی در مردم حفظ شود.

وی خاطرنشان کرد: کشور ما همیشه در معرض تهدید و تحریم بوده، لذا زنده نگه داشتن روحیه ایثار و شهادت یک ضرورت است که باید زنده نگه داشته شود به همین لحاظ در زمینه کتاب، تئاتر، هنرهای تجسمی به ویژه در حوزه فیلم حضور پررنگ‌تری نسبت به دوره‌های گذشته داشتیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فعالیتهای دولت در این حوزه افزود: طی سالهای اخیر جشنواره فیلم مقاومت برگزار و از فیلم‌های دفاع مقدس حمایت شد و در حال حاضر هم چند فیلم در دست ساخت است.

برخی از فیلم‌هایی که در گذشته ساخته می‌شد نمایانگر یاس و نامیدی بود


حسینی تاکید کرد: در گذشته فیلم‌هایی به نام دفاع مقدس ساخته می‌شد اما در واقع، علیه مقاومت و دفاع بود و یا نوعی سیاه‌نمایی و یاس را به مخاطب القا می‌کرد و نشانگر زیان‌های جنگ بود در حالی که فیلم دفاع مقدس باید نشان‌دهنده عزت و سربلندی و افتخار کشورمان باشد نه اینکه جنبه‌های منفی آن برجسته شود، البته فیلم خوب هم زیاد داریم که هنرمندان و فیلم‌سازان از همان ابتدای جنگ دست به کار شدند و آثار خوبی را هم بر جای گذاشتند.

وی از مراحل پایانی تدوین فیلم‌نامه حضرت خدیجه(س) خبر داد و گفت: سوم بهمن ماه مصادف با هزاروپانصدمين سالروز میلاد اولین بانوی مسلمان، حضرت خدیجه(س) جشنواره‌ای برگزار خواهد شد که امیدوارم این فیلم به این جشنواره برسد.

انتهاي پيام/ش3
برچسب ها: دفاع مقدس ، سینما ، ایثار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار