وال استريت بزرگترين بازنده انتخابات رياست جمهوري آمریکا

مجله معتبر فوربز، وال استريت را بزرگترين بازنده انتخابات رياست جمهوري آمريکا دانست.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از "فوربز"؛ درپي شکست ميت رامني از باراک اوباما در انتخابات روز سه شنبه آمريکا، مجله فوربز با انتشار يادداشتي عنوان کرد؛ با توجه به سرمايه گذاري هاي عظيم وال استريت روي رامني در واقع "با پيروزي اوباما، وال استريت بزرگترين بازنده انتخابات" است.
بنابراين گزارش؛ در ماه اکتبر، وال استريت در هيلتون نيويورک ميزبان يک گردهمايي جمع آوري پول به نفع ميت رامني بود. در ميان 200 روساي مشترک اين گردهمايي، سران صندوق هاي سرمايه گذاري (هج فاند)، بانک هاي سرمايه گذاري و صاحبان سهام خصوصي حضور داشتند و مبلغ ورودي براي هر شرکت کننده هزار دلار بود. کساني که پنج هزار دلار کمک مي کردند، اجازه داشتند با پل راين، نخست وزير رامني (پس از پيروزي در انتخابات) عکس يادگاري بگيرند.
وال استريت روي رامني شرط بندي بزرگي کرد و باخت طبق اعلام مرکز پاسخگويي به سياست ها:
بخش خدمات مالي به ستاد انتخاباتي رامني، 61 ميليون دلار کمک کرد، در حاليکه به اوباما فقط 18.7 ميليون دلار اختصاص داد.
اختصاص بيش از 80 ميليون دلار به دو ستاد انتخاباتي سال 2012 از سوي بخش مالي بيشتر از کمک هر بخش صنعتي ديگري است.
بخش مالي شامل بيمه و املاک و مستغلات نيز مي شود، اما مهمترين شرکت هاي وال استريت پيشقراول اين راه بودند.
کارکنان شرکت هاي سرمايه گذاري و امنيتي 20 ميليون دلار به مبارزات انتخاباتي رامني کمک کردند و کارکنان موسسه گلدمن ساکس، که زماني مقر پول دمکرات ها بود، حدود 900 هزار دلار به ستاد انتخاباتي رامني داد، در حاليکه کارکنان اين موسسه پولي فقط 136 هزار دلار به ستاد انتخاباتي اوباما کمک کردند.
کارمندان "بانک آمريکا" نيز پول هنگفتي را به رامني اختصاص دادند و اين فقط پول هاي نقدي است که مستقيما به ستادهاي انتخاباتي داده شد.
وال استريت بزرگترين بخش اهداکننده به "کميته هاي اقدام سياسي" (سازمان هايي که به نفع يا عليه نامزدي فعاليت مي کنند) بود.
شرکت هاي امنيتي و صنعت سرمايه گذاري 94 ميليون دلار در اين کميته ها سرمايه گذاري کردند که بيشتر آنها به گروه هاي حامي رامني تعلق گرفت.
بيشتر اين پول نقد از سوي مديران شرکت هاي سرمايه گذاري اهداء شد. حمايت فراوان وال استريت از رامني از سال 2008، زماني که بسياري از بخش مالي مشتاقانه از اوباما پشتيباني مي کرد، آغاز شد.
در واقع با توجه به اينکه رامني به عنوان موسس شرکت "بين کپيتال" سهامدار خصوصي است، وال استريت به نوعي از يکي از اعضاي خود حمايت مي کنند، اما انگيزه اصلي آنها براي حمايت از رامني مخالفت آنها با سياست هايي بود که اوباما عليه وال استريت اتخاذ کرد و با اسامي استهزاء آميزي آنها را خطاب قرار داد.
آنها مي گويند؛ انتخابات پيامدهايي دارد و احتمالا وال استريت از پيروزي اوباما افتي را تجربه خواهد کرد.
يکي از دلايلي که وال استريت از رامني حمايت کرد، اين بود که او قول داد آنها را از شر قانون اصلاحات مالي موسوم به "داد_ فرنک" نجات دهد.
اکنون بخشي از عناصر اين قانون که وال استريت به شدت از آن متنفر است و هنوز به اجرا درنيامده، به احتمال فراوان به زودي اجرا خواهد شد، مانند محدوديت بانک هاي بزرگ از شرط بندي هاي بورس بازي.
علاوه بر اين، حقه مالياتي که به سهامداران خصوصي و سرمايه گذاران صندوق هاي سرمايه گذاري ماليات بر سود سرمايه اي کمتري بپردازند، مورد تهديد قرار خواهد گرفت.
در حقيقت، نوع ماليات بر سود سرمايه اي و سود سهام در دوره دوم رياست جمهوري اوباما، ممکن است افزايش يابد که وال استريت اصلا آن را نمي پسندد.
اما شايد بزرگترين زيان وال استريت در انتخابات سال 2012، از دست رفتن اعتبار آن خواهد بود. بخش مالي همچنين در رقابت انتخاباتي سنا در ايالت ماساچوست نيز بر روي اسکات براون سرمايه گذاري کرد، اما براون در برابر اليزابت وارن، دشمن وال استريت که به تاسيس "دفتر حفاظت مالي مشتريان" کمک کرد، شکست خورد.
وال استريت به شدت کوچک و حقير به نظر مي رسد. وال استريت نتوانست در جنگ با مردي که بسياري در وال استريت او را به چشم دشمن مي بينند، پيروز شد. پس ديگر چه کسي از وال استريت مي ترسد؟ وال استريت تهديد بازدارندگي خود را از دست داد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار