مجيد مير فخرايي در پي تكذيب انتشار خبر نبود طراحان صحنه و لباس در عرصه سينما:

لباس بازيگران از فروشگاه معتبر خريداري مي شود/ بودجه جداگانه اي به اين بخش تعلق دارد

برخي از تهيه كنندگان بودجه جداگانه اي را براي خريد وسايل صحنه و لباس بازيگران از فروشگاه معتبر، صرف مي كنند.

مجيد مير فخرايي، طراح صحنه و لباس در خصوص حضور طراحان در پروژه هاي سينما و تلويزيون به خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران؛ گفت: به طور معمول طراحان صحنه و لباس در پروژه هاي سينما و تلويزيون حضور دارند و بر مبناي نظرات آنها لباس هاي بازيگران و وسايل صحنه خريداري مي شود.
وي افزود: در حال حاضر در صنف طراحان حدود 60 نفر عضو داريم و همچنين بعضي از دانشگاه ها در اين حوزه با ما همكاري دارند.
مير فخرايي در خصوص استفاده از لباس هاي قديمي يا لباس هاي شخصي بازيگر، اظهار داشت: در بعضي از مواقع تهيه كنندگان به دليل كاهش هزينه ها از اين روش ها استفاده مي كنند كه بسيار حركت غير اخلاقي بوده و طراحان لباس نبايد زير بار اين طراحي ها بروند.
وي تصريح كرد: من طراحي بسياري از فيلم هاي تاريخي چون " يوسف پيامبر" ، " مردان آنجلس" و فيلم هاي غير تاريخي چون فيلم سينمايي " پنهان" ، " رسوايي" را بر عهده داشتم كه هيچ يك از آن ها از لباس هاي كهنه و قديمي نبوده و تمامي آن ها از فروشگاه هاي معتبر انتخاب و خريداري شده است.
مير فخرايي در ادامه افزود: طراحان صحنه و لباس در ابتداي كار بودجه اي را در خصوص خريداري لوازم صحنه و لباس بازيگران به تهيه كنندگان اعلام مي كنند كه در جهت تاييد، كارشان را شروع مي كنند و طراحان نبايد به دليل كمي بودجه حرفه شان را زير سوال ببرند.
وي خاطر نشان كرد: در بعضي مواقع به دليل نوع شخصيت، بازيگر بايد از لباس هاي كهنه استفاده كند، اما در شرايط عادي تهيه كننده بايد بودجه مناسبي را صرف تهيه لباس بازيگران كند./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار