عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی:

اصلاح‌طلبان همچنان در سال 88 زندگی می‌کنند

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: باید از فرصت پیش رو بهترین استفاده را ببریم اما ما همچنان در سال 88 زندگی می‌کنیم و می‌گوییم که نمی‌گذارند و نمی‌خواهند حضور داشته باشیم اما اینگونه نیست.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران،‌محمدجواد حق‌شناس عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در همایش ملی تبیین طرح مناسک با بیان اینکه آمریکا یکی از استبدادی‌ترین حکومت های دنیا را در دوران طاغوت در کشورمان ایجاد کرده بود گفت: با رهبری آگاهانه امام خمینی (ره) یکی از مردمی‌ترین و دموکراسی‌خواه‌ترین انقلاب‌های دنیا در کشورمان سرو سامان داده شد.

حق‌شناس با اشاره به شعار انقلاب اسلامی در حوزه سیاست داخلی و خارجی اظهار داشت: انقلاب اسلامی در حوزه داخلی شعار استقلال و آزادی را مطرح کرد و در رابطه با نظام استبدادی شعار نه شرقی و نه غربی را سرلوحه خود قرار داد.

وی تصریح کرد:‌در سالهای اول انقلاب تمامی نظام‌های بین‌المللی را نفی کردیم و اشغال سفارت آمریکا توسط دانشجویان در سال 58 نماد مقابله با نظام غربی است.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با بیان اینکه آمریکا در اواخر جنگ تحمیلی وارد مقابله مستقیم با کشورمان شده بود اظهار داشت: هنگامی که چنین جنگی پیش آمد رهبران نظام و امام (ره) تصمیم گرفتند تا برای حفظ منافع ملی به سمت توقف چالش مستقیم با نظام بین‌الملل برویم که نتیجه آن پذیرش قطعنامه 598 بود.

حق‌شناس با اشاره به سیاست خارجی در دوران سازندگی تصریح کرد: در دوران سازندگی زمینه بازگشت ایران به نظام بین‌المللی ایجاد شد اما در پایان همین دوره کشور با ناملایماتی روبرو شد.

وی دولت خاتمی را مظهر رابطه کشور با نظام بین‌الملل دانست و ادامه داد: در دولت خاتمی ایران در اوج رابطه با نظام بین‌المللی قرار داشت اما در انتهای این دوره نیز مجددا با مشکلاتی روبرو شدیم.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با اشاره به فاش شدن مسئله هسته‌ای و انفجار برج‌های دوقلو در آمریکا اظهار داشت:‌ نظام استکبار بعد از انفجار برج‌های دوقلو سعی داشت ایران را محور شرارت در دنیا قرار دهد اما پس از اینکه دولت خاتمی انفجار برج‌های دوقلو را محکوم کرد، جلوی حمله به ایران گرفته شد.

حق‌شناس ادامه داد: با مطرح کردن مسائلی همچون هولوکاست، نابودی اسرائیل و یا اینکه قطعنامه‌های سازمان ملل ورق‌پاره‌ای بیش نیستند رابطه دوجانبه ایران با دنیا را به حداقل رساندند.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با طرح اين ادعا كه در حال حاضر جنگ در تمامی ابعاد کشور را تهدید می‌کند، اظهار داشت: ورود پهبادهای آمریکا به ایران، ورود پهباد ایران در اسرائیل نشان می‌دهد ما به مرحله نظامی وارد شده‌ایم؛ انقلاب اسلامی نظام بین‌الملل را قبول ندارد اما باید از طریق سخت‌افزاری و نرم‌افزاری نظام بین‌الملل را به چالش بکشانیم.

حق‌شناس گفت:‌برای رسیدن به مرحله نجات ملی، نیازمند اجماع عمومی در قاطبه کشور هستیم.

وی با بیان اینکه رویکرد سال 92 اصلاح‌طلبان رویکرد جدید و متفاوتی خواهد بود تصریح کرد:‌ما باید نگاه خودمان را از سال 88 جدا کنیم و گفتمان سال 92 متفاوت از گفتمان‌ سال‌های قبل خواهد بود.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی تاکید کرد: قبل از اینکه اصلاح‌طلبان نیاز به حضور داشته باشند این نظام است که به حضور آنان نیاز دارد.

حق‌شناس اظهار داشت: باید از فرصت پیش رو بهترین استفاده را ببریم اما ما همچنان در سال 88 زندگی می‌کنیم و می‌گوییم که نمی‌گذارند و نمی‌خواهند حضور داشته باشیم اما اینگونه نیست.

وی خاطرنشان کرد:‌تنها راه خروج از این بحران مسیر اصلاح‌طلبی است و باید بدون تنش کشور را به سمت پیشرفت ببریم. 

انتهاي پيام/

برچسب ها: حقشناس ، دنیا ، انقلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار