یاسوج/

شبكه های مخرب ماهواره ای بنیان خانواده ها را تهدید می كند

مسوول گروه پزشكی طرح مطلع مهر كشور گفت: استفاده از برنامه های مخرب شبكه های ماهواره ای تهدیدی جدی برای فروپاشی بنیان خانواده به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج سید'كاظم فروتن' در اولین مرحله از اجرای طرح مطلع مهر كه از طریق ویدئو كنفرانس در یاسوج برگزار شد، افزود: آثار سوء و زیان بار شبكه های ماهواره ای كه با هدف از هم پاشیدن بنیان خانواده ها برنامه ریزی شده است می بایست در جامعه اطلاع رسانی شود.
وی توجه به ایمان و اصول اعتقادی و مسایل دینی را در تحكیم نظام خانواده ها موثر دانست و بیان كرد: ازدواج از روی ناآگاهی و توجه صرف به مسائل مادی زندگی زناشویی را با مشكل مواجه خواهد كرد.
فروتن اظهار داشت: چنانچه آموزش های قبل از ازدواج به زوج های جوان بطور كامل آموزش داده شود ازدواج ها دوام و ثبات بیشتری دارند و آمار طلاق نیز بطور چشمگیری كاهش می یابد.
وی عنوان كرد: اگر بخواهیم استحكام خانواده ها را به طور كامل در جامعه حفظ كنیم می بایست سلامت جسمی، جنسی، اجتماعی و فرهنگی زوج ها را مورد توجه جدی قرار داد.
سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری كهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: طرح ملی ˈمطلع مهرˈ از سوی مركز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری و با اهداف تحكیم و تقویت بنیان خانواده از طریق ارتقای سطح مهارت های زندگی و با تمركز بر بهبود روابط درون خانواده، پیشگیری از طلاق عاطفی، برقراری صمیمت و افزایش تفاهم در خانواده های نوپا پیش بینی و تنظیم شده است.
'فریده كیامرثی' افزود: جامعه هدف این طرح زوج هایی است كه در پنج سال اول زندگی مشترك خود قرار دارند.
وی اظهار داشت: در این طرح آموزش های تخصصی شامل روابط سالم زناشویی، روانشناسی و روابط فردی و احكام فقهی و تكلیفی به زوج های جوان آموزش داده می شود.
كیامرثی با اشاره به اینكه این طرح در كهگیلویه و بویراحمد با همكاری دفاتر امور بانوان و خانواده و آموزش و پژوهش استانداری، حوزه علمیه و سازمان نظام پزشكی این استان اجرا می شود، اظهار داشت: اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح از محل اعتبارات آموزشی دستگاه های اجرایی استان تامین خواهد شد.
وی در مورد نحوه اجرای طرح ملی ˈمطلع مهرˈ در كهگیلویه و بویراحمد عنوان كرد: واحد آموزش و كارشناس امور بانوان دستگاه های اجرایی این استان موظفند كاركنان واجد شرایط اعم از زوج های شاغل و كارمندانی كه پنج سال اول زندگی خود را می گذرانند را ثبت نام كرده و به دفتر امور بانوان و خانواده استانداری استان اعلام كنند.
كیامرثی ابراز داشت: این طرح در دو مرحله اجرا می شود كه مرحله اول آن برای آموزش زوج های جوان و مرحله دوم نیز برای تمام شاغلان متأهل كهگیلویه و بویراحمد اجرا خواهد شد و در پایان طرح نیز گواهی آموزشی از سوی دفتر آموزش و پژوهش استانداری این استان برای تمام شركت كنندگان صادر می شود.
كیامرثی گفت:دوره های آموزشی بعدی طرح مطلع مهر كهگیلویه و بویراحمد در بخش پزشكی 18 و 25 آبان 91 و در بخش احكام و روانشناسی 9، 16 ،23 و 30 آذر سال جاری اجرا خواهند شد./س
برچسب ها: شبکه ، ماهواره ، بنیان ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.