تظاهرات ضد آمريکايي در يمن

تظاهرکنندگان در شهرهاي مختلف يمن ضمن اعلام خشم خود از حملات آمريکا به مناطق مختلف اين کشور از رئيس جمهور خواستند روساي سازمان هاي امنيتي را که از وابستگان به رژيم سابق هستند برکنار کند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني العالم ، شماري از عناصر کميته هاي مردمي در يمن به منزل شيخ طارق الفضلي از رهبران اصلاح طلبان يمني در زنگبار در استان ابين حمله کردند.  
منابع محلي اعلام کردند اختلافات با طارق الفضلي در پي گفتگوي مطبوعاتي وي که در آن از عبدربه منصور هادي رئيس جمهور يمن انتقاد کرد افزايش يافت.  
الفضلي منصور هادي و علي محسن الاحمر را مسئول جذب عناصر القاعده در منطقه دانسته بود.  
از سوي ديگر هزاران تن از شهروندان يمني در روز جمعه با برپايي تظاهرات گسترده در صنعا و ديگر شهرهاي اين کشور خواستار تلاش دولت براي متوقف کردن حملات هوايي آمريکا به يمن و حفظ استقلال و حق حاکميت کشور شدند.  
علي الذهب خبرنگار اين شبکه در يمن در گزارشي که با پخش صحنه هايي از اين تظاهرات همراه بود گفت: تظاهرات روز جمعه با عنوان «تصميمات قاطع، آري» و در چارچوب ادامه فشارهاي مردمي عليه منصور هادي براي صدور دستور برکناري و محاکمه فرماندهان نظامي رژيم علي عبدالله صالح رئيس جمهور مخلوع يمن که هنوز در راس کار هستند برگزار شد.  
محمد العسل از رهبران انقلاب يمن گفت: مردم در اين تظاهرات به منصور هادي پيام مي دهند که خواستار برکناري مسئولان سازمان ها و دستگاه هاي امنيتي هستند.  
باسم الحکيمي از رهبران انقلاب يمن گفت: احمد علي عبدالله صالح و علي محسن الاحمر در راس مراکز قدرت نظامي قرار دارند که تصميم گيري ها را تحت سيطره خود گرفته اند بنابراين بايد برکنار شوند و ارتش از آنها پاکسازي شود.  
در ادامه گزارش آمده است: به گفته تظاهرکنندگان انجام چنين اقداماتي نشان دهنده ميزان جديت منصور هادي براي ايجاد تغييرات جدي در کشور است و از سوي ديگر زمينه را براي گفتگوهاي ملي در آينده نزديک آماده مي کند.  
شرکت کنندگان در تظاهرات جمعه با تاکيد بر مخالفت خود با دخالت هاي خارجي در کشورشان تاکيد کردند در برابر نقض حق حاکميت يمن و کشتار يمني ها ساکت نمي نشينند. تظاهرکنندگان خشم خود را از افزايش حملات هوايي آمريکا به مناطق مختلف يمن از جمله حمله اخير به منطقه سنحان از توابع صنعا اعلام کردند.
برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، یمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار