سنندج/

بیش از 500 هزار هکتار اراضی کردستان زیر کشت پاییزه

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در حال حاضر 562 هزار و 200 هکتار از اراضی کردستان زیر کشت پاییزه رفته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سنندج، رشادت گفت: از این میزان کشت پاییزه 500 هزار هکتار آن گندم دیم، 36 هزار هکتار گندم آبی، 20 هزار هکتار جو دیم، چهار هزار هکتار جو آبی، 600 هکتار کلزا و 600 هکتار حبوبات انتظاری و پاییزه می باشد. 
وی با اشاره به اینکه هم اکنون در استان کردستان بیش از 90 درصد محصولات کشت پاییزه که شامل حدود 505 هزار هکتار به صورت مکانیزه کشت می شود، افزود: گندم دیم و آبی، جو آبی و دیم، کلزا و حبوبات از جمله محصولاتی است که به صورت پاییزه کشت می شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه کشت پاییزه با شروع کشت کلزا در دهه اول شهریور ماه شروع و تا پایان کشت پاییزه حبوبات پایان می یابد بیان کرد: همچنین زمان مناسب برای کشت غلات(گندم و جو) از اول مهر ماه تا اواخر آبان ماه در استان ادامه دارد.

رشادت با اعلام اینکه از میزان کشت پاییزه در استان کردستان 521 هزار و 200 هکتار آن کشت دیم و 40 هزار هکتار آن کشت آبی است، اضافه کرد: در صورتی که شرایط و وضعیت آب و هوایی مناسب باشد از کشت پاییزه 800 هزار تن محصول تولید می شود.

وی بیان کرد: سطح زیر کشت محصولات پایزه در استان کردستان تقریبا ثابت بوده و تغییرات سالانه آن ناچیز است.
 
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان در پایان به فواید سیستم آبیاری تحت فشار اشاره کرد و یادآور شد: صرفه جویی در آب آبیاری، افزایش راندمان آبیاری، صرفه جویی در هزینه های کارگری، یکنواختی در آبیاری، افزایش راندمان محصول، افزای کیفیت محصول، تسهیل مصرف نهاده های کشاورزی و افزایش کارایی آنها، کاهش هزینه های تولید و عدم نیاز به تسطیح اراضی از جمله مزایای سیستم آبیاری تحت فشار است./س

برچسب ها: اراضی ، کشت ، پاییزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.