آشوبی: ازبکستان تجربه بین المللی ندارد/ ما پيروز مي شويم

هافبک سابق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: پیروزی شیرین تیم ملی مقابل کره جنوبی در ورزشگاه آزادی باعث دلگرمی مردم فوتبالدوست شد.

فرزاد آشوبی در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: بعد از برد شیرین و روحیه بخش تیم ملی مقابل کره جنوبی در ورزشگاه آزادی یک امیدواری و دلگرمی نسبت به فوتبال در جامعه به وجود آمد و آن پیروزی به بازیکنان تیم ملی هم روحیه و انگیزه خوبی تزریق کرده است. در حال حاضر تیم ملی شرایط بسیار خوبی دارد و مطمئن هستم اگر ازبکستان را ببریم، قطعا به جام جهانی 2014 برزیل صعود خواهیم کرد.

وی افزود: ازبکستان در بازیهای اخیر خود تیم خوبی نشان داده و خیلی خوب بازی می کند اما تجربه بین المللی ندارند تا از کیفیت فنی بازیکنان خود نتیجه لازم را بگیرند. امیدوارم مقابل هم ازبکستان همین طور باشد چون بعضی از بازیکنان ما تجربه حضور در تیم های اروپایی را دارند و با توجه به اینکه بازیکنان بین المللی داریم، شرایط نسبت به ازبکستان بهتر است.

او در ادامه گفت: ویژگی ازبکستان این است که خوب فوتبال بازی می کند و تغییر محسوسی نسبت به گذشته داشته است. آنها قبلا یک تیم قدرتی بودند اما الان تکنیک و تاکتیک را هم در کار آنها می بینیم و فقط تجربه کم بین المللی آن ها است که نمی گذارد جلوی قدرت های آسیا نتیجه بگیرند و گرنه نسبت به قبل متحول شده اند.

آشوبي تصريح کرد: فکر می کنم نقطه ضعف ازبکستان ساختار دفاعی آن ها باشد که مشکل زیاد دارد و قابل نفوذ است. فکر می کنم ازبکستان تیمی است که اگر گل بخورد، برگشت به بازی برایش خیلی سخت می شود و نمی تواند راحت به بازی برگردد و به همین دلیل باید گل اول را به آنها بزنیم تا از مشکلات آن ها در طول بازی استفاده کنیم.

او در ادامه گفت: شاید محرومیت کی روش باعث نگرانی علاقه مندان به فوتبال ما در بازی با ازبکستان شده باشد اما مربی در طول تمرینات نکات لازم را به بازیکنان گوشزد می کند و برنامه های تاکتیکی اش را ترسیم می کند و به همین خاطر فکر نمی کنم عدم حضور کی روش روی نیمکت خیلی مشکل ساز باشد و نباید زیاد نگران این مساله باشیم. به نظر من در این شرایط وظیفه بازیکنان باتجربه تیم درون زمین سنگین تر است که باید به خوبی تیم را هدایت کنند. ما بازیکن با تجربه کم نداریم که می توانند به تیم ملی کمک کنند. به خصوص جواد نکونام که خودش یک نقطه اتکا برای بقیه بازیکنان است.

هافبک سابق تیم ملی اظهار داشت: ما در این دیدار میزبان هستیم و قطعا می توانیم ازبکستان را ببریم اما امیدوارم بازی به شکلی رقم بخورد که در نهایت برد با ما باشد چون در فوتبال اتفاقات درون زمین قابل پیش  بینی نیست اما امیدوارم اتفاق خاصی رخ ندهد که از 3 امتیاز این بازی دور شویم. پیروزی مقابل ازبکستان ما را به جام جهانی می برد و باید تلاش کنیم تا پیروز میدان باشیم چرا که در غیر این صورت کارمان برای صعود به جام جهانی به اما و اگرها می کشد.

وی افزود: اگر به ازبکستان ببازیم همه چیز تمام نمی شود چون 3 بازی دیگر در دور برگشت داریم و هر اتفاقی ممکن است رخ بدهد اما برد این بازی یک آرامش خاطر خاصی برای بازیهای بعدی به ما می دهد. اگر ببازیم چیزی تمام نمی شود اما کارمان خیلی سخت خواهد شد هر چند که باز هم شانس صعود به جام جهانی را خواهیم داشت.

هافبک سابق تيم ملي کشورمان اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا ازبکستان را در تهران ببریم و خیال مان را بابت صعود به جام جهانی راحت کنیم چون اگر در این بازی خانگی امتیاز بدهیم، کارمان را با استرس دنبال خواهیم کرد و در این صورت مشکلات زیادی برای ما به وجود خواهد آمد. تیم ملی موقعیت بسیار خوبی دارد و باید از این فرصت به خوبی استفاده کند و در این بازی خانگی پیروز شود تا با یک آرامش و اعتماد به نفس خوب در بازیهای بعدی شرکت کند ما نباید اجازه بدهیم که کارمان به روز آخر و اما و اگر بکشد چون در روز آخر باید با کره جنوبی در سئول بازی کنیم که بدون شک بازی بسیار سختی خواهد بود چون کره جنوبی تلاش خواهد کرد تا شکست در تهران را جبران کند و ثابت کند که باخت آن ها مقابل ایران اتفاقی بوده است به همین دلیل باید از شرایط موجود بهترین استفاده را ببریم و به امید فردا نباشیم.

آشوبی در پایان گفت: هواداران نیاز به گفتن من ندارند و کارشان را به خوبی انجام می دهند. امیدوارم مردم مثل بازی با کره جنوبی از تیم ملی حمایت کنند. مطبوعات و رسانه ها برای بازی با کره جنوبی سنگ تمام گذاشتند و یک وفاق ملی ایجاد کردند و هواداران هم با تمام وجود کنار تیم ملی بودند چون تیم ملی آبروی فوتبال ما است و موفقیت آن باعث شادی همه مردم ایران می شود. امیدوارم همه از تیم ملی مقابل ازبکستان حمایت کنند تا نتیجه خوبی بگیریم ازبکستان تجربه بین المللی ندارد و حمایت پرشور مردم روی آنها تاثیر می گذارد و می تواند به تیم ملی کمک کند تا نتیجه خوبی در این بازی خانگی بگیرد./مح

برچسب ها: ازبکستان ، آشوبی ، هافبک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار