بيرجند/

قیام امام حسین(ع) برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر

فرمانده سپاه انصار ارضا(ع) خراسان جنوبی بر بستر سازی برای اجرا و احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کرد و گفت: فلسفه قیام امام حسین(ع) احیای این فریضه بوده است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ یعقوب علی نظری در جمع خبرنگاران اظهارداشت: متاسفانه فریضه امر به معروف و نهی از منکر یک اصل بر زمین مانده است.

وی با تاکید بر اینکه همه مردم و مسئولان باید با فراهم کردن بسترهای لازم در جهت عملی شدن این فریضه مهم بکوشند، ادامه داد: مسئولان نظام اسلامی نسبت به احیای فریضه امر به معروف و نهی ازمنکر مسئولیت مضاعف دارند.

فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه هفته نخست ماه محرم با توجه به اهمیت این فریضه به نام هفته امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است، بیان داشت: امر به معروف و نهی از منکر مکمل یکدیگرند و باید همزمان اجرا شود تا تاثیرگذار باشد.

وی به تلاش های دشمن برای هنجار شکنی در جامعه اسلامی اشاره کرد و تصریح کرد: باید دقت داشته باشیم که ندانسته و ناآگاهانه اهداف دشمن را در جامعه اجرا نکنیم.

سردار نظری با بیان اینکه جامعه سازی به عنوان مهمترین رسالت امر به معروف و نهی از منکر است، بیان کرد: تمام مسلمانان در خودسازی فردی و انجام تکالیف توجه دارند اما سازندگی فردی باید به سازندگی اجتماع و جامعه منجر شود و در سازندگی جامعه احیای امر به معروف و نهی ازمنکر یک اصل انکار ناپذیر است.

فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی حضور جامعه اصناف و هیئت ها در نماز جمعه، همایش علمای بسیج طلاب، سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه های علمیه، همایش آموزشی و توجیهی مدیران دستگاه های اجرایی، همایش اقتدار ملی، امنیت اجتماعی و حقوق شهروندی رااز جمله این برنامه های هفته امر به معروف در استان برشمرد./س

برچسب ها: امر ، معروف ، نهی ، منکر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.