زنجان/

تشكيل هيئت عزاداری دانشگاهيان زنجان به مناسبت محرم

اولين هيئت عزاداری دانشگاهيان زنجان همزمان با ماه محرم‌الحرام امسال تشكيل می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان، معاون امور فرهنگی دانشگاه زنجان با اشاره به اين‌كه هشتم آذرماه، مصادف با سالروز شهادت شهيد شهرياری بوده و فعاليت‎های فرهنگی دانشگاه‎های استان زنجان جهت بزرگداشت مقام والای اين استاد شهيد بايد پررنگ‎تر از ساير استان‎ها باشد، گفت: با توجه به همزمانی سالروز شهادت اين شهيد بزرگوار عرصه علم و فناوری با حركت دسته‎های عزاداری محرم در زنجان، ويژه‌برنامه بزرگداشت شهيد شهرياری سيزدهم آذرماه در دانشگاه زنجان برگزار خواهد شد.
طاهری افزود: اين ويژه‌‎برنامه با همكاری معاونت فرهنگی كليه دانشگاه‎های زنجان برگزار شده و حضور همسر شهيد شهرياری به عنوان سخنران و ميهمان اين برنامه يكی از نقاط قوت آن خواهد بود. معاون فرهنگی دانشگاه زنجان، با تأكيد بر اين‌كه اين ويژه‎برنامه بايد مفيد و تأثيرگذار برگزار شود، تصریح كرد: محوريت مخاطبان برنامه بزرگداشت شهيد شهرياری، اساتيد دانشگاه‎های زنجان بوده و طبق تجربه‌ای كه از پارسال باقی است، بازخورد مثبتی از اين برنامه در بين اساتيد ديده خواهد شد. طاهری فعاليت هيئت دانشجويی اين دانشگاه از 15 سال گذشته تاكنون را يكی از اقدامات مذهبی – دانشجويی مؤثر دانست و اظهار كرد: با توجه به اين‌كه هيئت‎های عزاداری دانشگاهی در ايام محرم امسال فعاليت خواهند داشت، در نظر داريم هيئت عزاداری دانشگاهيان زنجان، را با حضور اساتيد و دانشجويان و كاركنان دانشگاه‌ها به صورت متمركز تشكيل دهيم.
 در ادامه اين جلسه معاون دانشجويی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشكی زنجان، ابراز كرد: با توجه به اين‌كه فعاليت هيئت‎های عزاداری دانشگاهيان در استان‎های اصفهان، خراسان رضوی و قم، بركات فراوانی داشته است، تشكيل اين هيئت در قالب تجمع قشر تحصيل‌كرده دانشگاهی در زنجان، گامی مؤثر در فعاليت‌‎های فرهنگی دانشگاه‌ها خواهد بود.
 صفوی ادامه داد: نخستين ويژه‌برنامه اين هيئت، همزمان با پنجم محرم‌الحرام امسال به صورت تجمع در ميدان آزادی زنجان آغاز شده و تا امامزاده سيد ابراهيم(ع) در قالب دسته عزاداری خواهد بود.
معاون دانشجويی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشكی زنجان، با اشاره به اين‌كه ويژه‎برنامه روز دانشجو توسط اين دانشگاه به صورت متمركز و كاملاً دانشجويی برگزار خواهد شد، تصريح كرد: اين برنامه به دليل همزمانی با ماه محرم‌الحرام در قالب تقديرهای دانشجويی برگزار خواهد شد.
 كريم‌لو در ادامه اين جلسه، خاطرنشان كرد: برگزاری شب شعر عاشورايی، كرسی‎های آزادانديشی و برپايی نشست‌‎های مشاوره مذهبی و روان‎شناختی از جمله فعاليت‎های فرهنگی اين دانشگاه در روز دانشجو خواهد بود. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.