بازيافت ماهانه 1300 تن زباله در منطقه 20

رئيس اداره بازيافت شهرداري منطقه 20 گفت: در حال حاضر ماهانه 1300 تن از کل زباله‌هاي توليدي در منطقه تفکيک و بازيافت مي‌شود.

کريم گرايم در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران گفت:‌ با توسعه شهر نشيني، پيشرفت تکنولوژي و افزايش جمعيت، تمايل شهروندان به مصرف گرايي و توليد زباله افزايش پيدا کرده است به طوري که ماهانه نزديک به 9 هزار و 850 زباله مخلوط خانگي بدون احتساب لجن و خاک توليد مي‌شود.
وي افزود: از کل زباله‌هاي توليدي 32 درصد آن پتانسيل تفکيک را دارد و قابل بازيافت است.
وي ادامه داد: با توجه به اينکه در حال حاضر 92 هزار خانواده در منطقه 20 زندگي مي‌کنند و سرانه توليد هر فرد روزانه 505 گرم زباله است از مجموع زباله‌هاي جمع آوري شده ماهانه هزار و 222 تن پسماند خشک توليد مي‌شود.
گرامي با اشاره به اينکه پسماندهاي خشک قابليت بازگشت به چرخه توليد را دارند اجراي طرح تلفيقي بازيافت را از عوامل اين موفقيت برشمرد و افزود: استقرار سيستم آموزشي در مدارس، مراکز فرهنگي و مساجد، سيستم مکانيزه جمع آوري پسماندها و راه اندازي ايستگاه‌هاي ثابت بازيافت در محلات از جمله راهکارهاي اين اداره در اجراي طرح تلفيقي است.
رئيس اداره بازيافت شهرداري منطقه 20 در پايان خاطر نشان کرد: به اندازه مصرف کردن، خريد مواد با کيفيت، اجناس با دوام و با بسته بندي قابل بازيافت، استفاده از ظروف چند بار مصرف يا ظروف گياهي به جاي ظروف يکبار مصرف، استفاده از سبد يا ساک‌هاي پارچه‌اي به جاي کيسه‌هاي پلاستيکي از جمله نکاتي است که با رعايت آن مي‌توان از ميزان توليد زباله کاست./ف

برچسب ها: بازیافت ، زباله ، تفکیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار