اراک/

بررسی خواص معجزه آسای رازیانه

رازیانه یک گیاه دارویی است که طبع گرم و خشکی دارد. در طب سنتی ایران، از آن به گیاه ضدبلغم و صفرا یاد می‌شود. چون گیاه بسیار گرمی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، اگر بخواهید از خاصیت مسهل بودن آن بهره‌مند شوید، باید آن را با ماده‌ای مصرف کنید که حرارت گیاه را کم کند و بهترین گزینه ما برای همراهی با آن سکنجبین و عسل است.
خواص درمانی رازیانه :

برای خانم‌ها خواص هورمونی دارد به این شکل که در ترکیب آن، استروژن (هورمون زنانه) بالایی یافت می‌شود، به همین دلیل باعث افزایش شیر شده و بهترین درمان برای قطع قاعدگی است.

رازیانه برای جوانی که برای پوست هم خواص بیشماری دارد، مثلا برای ورم پلک و چین و چروک پوست مفید است که البته باید به صورت پماد مصرف شود. ضد سکسکه، ضداسپاسم و ضد نفخ است؛ ورم‌های روده و معده را از بین می‌برد؛

- به درمان سندرم روده تحریک‌پذیر کمک می‌کند و باعث کاهش میزان اشتها می‌شود،-باعث افزایش نورچشم،- کاهش التهابات چشم (مثل قرمزی) و کاهش خطر ابتلا به آب‌مروارید می‌شود و همچنین برای درمان التهاب پلک‌ها و درمان شب‌کوری بسیار مفید است.

برای بدبویی دهان و درمان گلو‌درد نیز می‌توان رازیانه را قِرقِره کرد و یا بذر آن را داخل دهان گذاشت و چند دقیقه جوید.،-زنان باردار با صرف رازیانه به زیباتر شدن نوزاد کمک می‌کنند. علاوه بر این، رازیانه احتمال اینکه فرزندتان دختر باشد را نیز افزایش می‌دهد، یعنی به تعیین جنسیت فرزند نیز کمک می‌کند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.