حجت الاسلام طباطبایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

حضرت مسلم بن عقیل(ع) مصداق عینی ولایتمداری بود

حجت الاسلام طباطبایی گفت: حضرت مسلم بن عقیل(ع) در خاندان علم و فضيلت رشد یافته بود و روح حماسی و معنوی این شخصیت برجسته اسلام مصداق عینی و روشن ولایتمداری و همراهی با حجت خدا بود.

حجت الاسلام سید مهدی طباطبایی در گفتگو با خبرنگار ویژه نامه محرم باشگاه خبرنگاران، با اشاره به شخصیت برجسته حضرت مسلم بن عقیل(ع)، اظهار داشت: مسلم، اولین شهید کربلا و فرستاده ویزه امام حسین(ع) بود که طی دسیسیه عمّال یزید به شهادت رسید.

این استاد اخلاق و معارف اسلامی در تشریح کمالات و فضایل اخلاقی این فرستاده امام حسین(ع)، افزود: کمالات اخلاقى و  ولايتمداری به صورتی شایسته در شخصیت مسلم بن عقیل (ع) شکل گرفته بود .

حجت الاسلام طباطبایی با اشاره به ماموریت های ویژه حضرت مسلم بن عقیل(ع) از سوی معصومین(ع)، اظهار داشت: طبق اقوال تاریخی آن حضرت (بين سال هاى 36 تا 40 هجرى) از جانب سومین پیشوای شیعه متصدى برخى از منصب هاى نظامى در لشگر بوده و  در جنگ صفين، وقتى که اميرالمؤمنين (ع) لشگر خود را صف آرايى مى کرد، امام حسن و امام حسين (ع) و عبدالله بن جعفر و مسلم بن عقيل را بر جناح راست سپاه، مامور کرد.

وی ادامه داد: در دوران امامت ده ساله امام حسن مجتبى (ع) که از سخت ترين دوره هاى تاريخ اسلام نسبت به پيروان اهل بيت(ع) و طرفداران حق بود، حضرت مسلم بن عقيل(ع) با خلوص هر چه تمام در مسير حق بود و از باوفاترين ياران و از خواص اصحاب امام حسن(ع) محسوب مى شد.

حجت الاسلام طباطبایی تصریح کرد: پس از شهادت امام مجتبى (ع) که امامت به امام حسين(ع) رسيد تا مرگ معاويه که يک دوره ده ساله بود؛ که باز مسلم بن عقيل را در کنار امام حسين (ع) مى بينيم.

وی با اشاره به ماموریت ویژه حضرت مسلم بن عقیل(ع) از سوی امام حسین(ع) اظهار داشت: مسلم بن عقیل به عنوان فرستاده ویژه حضرت سیدالشهدا(ع) راهی کوفه شد تا وضعیت را به عرض امام برساند که باز هم کوفیان پیمان شکستند و با وجود این که در هنگام بیعت با ایشان شمار بسیاری از مردم امده بودند، مسلم تنها ماند و شبانه ایشان را دستگیر و به دارالعماره بردند و همان جا هم به شهادت رسید.

این استاد معارف اسلامی خاطرنشان کرد: حضرت مسلم بن عقیل(ع) در خاندان علم و فضيلت رشد یافته بود و روح حماسی و معنوی این شخصیت برجسته اسلام مصداق عینی و روشن ولایتمداری و همراهی با حجت خدا بود.

انتهای پیام/پ3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۲۳ مهر ۱۳۹۴
بابت این سایت قشنگ و نورانیتون ممنونم
آخرین اخبار