زيارت عاشورا سند فروپاشي امتي با محوريت رسول الله است .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  مرکز قزوين حجت اسلام سعيدي نماينده ولي فقيه در  سپاه پاسداران ، عصر روز شنبه در جمع ائمه جمعه و جماعات ، هاديان سياسي و نخبگان استان قزوين با بيان اين مطلب اظهار داشت : عزت ، تداوم و درخشش هر امتي الزاماتي دارد که تمامي مردم موظف به رعايت آن هستند .
وي با اشاره به درخشش وعزت امتي با محوريت پياميبر اکرم (ص) اظهار کرد : در دوره اي اين امت توانست برابر تمام سختيها بايستد و داراي عزت باشد و بدرخشد اما همين ملت چون نتوانست به الزامات تداوم و درخشش پايبند باشد ، و سقوط کرد .
وي ادامه داد : اين زيارت عاشورا سند سقوط يک امت است ، اينکه ميگوييم "اللهم العن امت اسرجت و الجمت" نشانه فروپاشي امتي است که نتوانست عزت خود را تداوم بخشد.
نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران تصريح کرد : اگر ملت علت محدثه يک انقلاب هستند علت مبقيه آن هم مي تواند باشد. اگر مردم در ايجاد و احداث حاکميت ديني نقش دارند در تداوم آن نيز نقش دارند .
سعيدي با بيان اينکه اگر ملت به نقش خود در تداوم يک انقلاب و درخشش خود واقف نباشند به ذلت خواهند رسيد افزود : ملت ايران 33 سال است که بر تارک تاريخ مي درخشد و توانسته است به عنوان يک امت پيشتاز و الگو نام خود را در بين ملت هاي جهان به ثبت برساند .
سعيدي با بيان اينکه بقا و درخشش ملت ايران نيز الزاماتي دارد تصريح کرد : خداوند آزمون سختي براي ملت ما پيش بيني کرده و اگر ملت ما از اين آزمون به سلامت عبور کند سرآمد ملت ها خواهد شد .
نماينده ولي فقيه در سپاه به الزامات و ويژگي هاي پيشتازي ملتها اشاره کرد و گفت: اولين ويژگي براي تداوم عزت ، هم سويي و همراهي ملت با آرمانهاي بلند رهبري الهي است .
وي ادامه داد : اگر خداوند يک رهبر با همه ويژگي هاي اصيل و ارزشي را در اختيار يک ملت قرار داد مردم هم بايد در تمام مراحل با او همراه باشند و اگر از اين مسيرعبور کنند سقوط خواهند کرد  .
سعيدي با اشاره به عدم همراهي بني اسرائيل با رهبر خود در برهه اي از زمان و سقوط عزت اين قوم افزود : ملت پيامبرهم در برهه اي پيامبر را همراهي کرد و به پيروزي رسيد و ولي وقتي استکمال به معني انتقال صحيح رهبري ، به درستي صورت نگرفت درخشش آن امت نيز فرو پاشيد .
وي به تاکيدات پيامبر در خطبه غدير اشاره کرد و تصريح کرد : خطبه غدير براي اين بود تا مردم راه را گم نکنند و مسير را اشتباه نکند .
نماينده ولي فقيه در سپاه از رهبري و همراهي مردم با رهبري به عنوان دو اصل در دکترين  و راهبرد پيامبر ياد کرد و گفت : رمز درخشش ملت ايران تا به امروز تلاش براي پيروزي انقلاب و همچنين استکمال رهبري به طور صحيح بوده است  .
وي همراهي با اصول و مباني انقلاب را به عنوان دومين ويژگي تداوم عزت و درخشش يک امت دانست و خاطر نشان کرد : مردم و مسئولين هيچ گاه حق ندارند اين اصول و مباني را فراموش کنند .
سعيدي از محاسبه سود و هزينه به عنوان سومين ويژگي پيشتازي يک ملت ياد کرد و اظهار داشت : يک ملت بايد حسابگر باشد و بداند براي هزينه اي که پرداخت کرده چه چيزي بدست آورده است  .
وي با اشاره به سخنان برخي از سران رژيم اسرائيل و امريکا در باره عظمت و پيشتازي ملت ايران گفت : ملت ايران در طي 34 سال گذشته دستاوردهاي بي شماري کسب کرده که دنيا را تکان داده است .
سعيدي توجه به تکليف ، و توجه به زمانه را دو نشانه ديگر پيشتازي يک ملت دانست و افزود : نبايد در شرايطي که به خيمه دشمن رسيده و نزديک پيروزي هستيم از دشمن ترسيد  .
نماينده ولي فقيه در سپاه ادامه داد : ملتي مي تواند از انقلاب خود پاسداري کند که لايق باشد و از رهبري تبعيت کند .
وي در پايان از صبر و شناخت دشمن نيز به عنوان دو ويژگي مهم در پيشتازي و درخشش ياد و ابراز اميدواري کرد ملت ايران با حفظ دستاوردهاي خود  ، راه درخشش و عزت خود را طي کند  ./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.