شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي اعلام کرد

بدرقه انتقال ضريح جديد حضرت امام حسين (ع) به کربلاي معلي

شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي با صدور اطلاعيه‌اي اعلام کرد که ضريح جديد حضرت سيدالشهدا‌(ع) در ماه محرم به کربلاي معلي منتقل مي‌شود. بخش‌هايي از اين ضريح بعد از عاشوراي حسيني، طي مراسم باشکوه از شهر مقدس قم به سمت تهران منتقل و طي دو روز در روزهاي سه‌شنبه و چهارشنبه هفتم و هشتم آذر ماه مصادف با دوازدهم و سيزدهم محرم براي بازديد عمومي و زيارت مردم عزادار در محل مصلي تهران استقرار خواهد يافت.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران؛ شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي در ايام عزاداري و سوگواري سرور سالار شهيدان، حضرت امام حسين (ع) ضمن عرض تسليت اين ايام و شهادت قافله سار کربلا و هفتاد و دو تن از ياران وفادارش اعلام کرد که بخش‌هاي باقي مانده از ضريح جديد حضرت اباعبدالله الحسين (ع) از شهر مقدس قم با بدرقه با شکوه و پس از عبور از تهران، استان‌هاي مرکزي، لرستان و خوزستان از مرکز کربلاي ايران، شلمچه به سمت کربلاي معلي و بارگاه ملکوتي حضرت امام حسين (ع) براي نصب منتقل خواهد شد.

در ادامه اين اطلاعيه آمده است: بخش‌هايي از اين ضريح بعد از عاشوراي حسيني، طي مراسم باشکوه از شهر مقدس قم به سمت تهران منتقل و طي دو روز در روزهاي سه‌شنبه و چهارشنبه هفتم و هشتم آذر ماه مصادف با دوازدهم و سيزدهم محرم براي بازديد عمومي و زيارت مردم عزادار در محل مصلي تهران استقرار خواهد يافت.

در اين دو روز، مردم عزاداري و فهيم تهران و هيات و دسته جات عزاداري حسيني با حضور عاشورايي خود در محل مصلي تهران ضمن زيارت و بازديد از ضريح متبرک امام حسين (ع) همچون نگين خاتم انگشتري آن را در برگرفته و پروانه‌وار گرداگرد آن حلقه زده و در ماتم آن امام همام، به نوحه‌خواني و عزاداري مي‌پردازند.

اين اطلاعيه مي‌افزايد: پس از دو روز استقرار ضريح در مصلي تهران با بدرقه عمومي مردم از مسير استان مرکزي، لرستان وخوزستان از مرز شلمچه به سمت کربلا منتقل خواهند کرد.

همين اطلاعيه مي‌افزايد: اين ششمين ضريح حرم امام حسين (ع) است که اين بار توسط ايران اسلامي و با آميزه‌اي از هنر اسلامي- ايراني ساخته و براي نصب در حرم مطهر آن امام معصوم به کربلا منتقل مي‌شود البته بخشي از ضريح مطهر که شامل بخش هاي فوقاني و تاج ضريح بوده هفته گذشته از طريق مرز هوايي به نجف اشرف و سپس کربلاي معلي منتقل و تحويل توليت آستان مقدس حضرت امام حسين (ع) شد و بخش هاي پنجره و شبکه ضريح نيز در مراسمي قبل از اربعين حسيني براي نصب به کربلا منتقل مي‌شود.

در پايان اين اطلاعيه هماهنگي تبليغات اسلامي از عموم امت حسيني و عاشورايي ايران اسلامي و از همه هيات عزاداري و دسته جات سينه زني و محبين اهل بيت عصت و طهارت (ع) دعوت مي‌کند تا در مراسم استقبال و بدرقه از ضريح جديد امام حسين (ع) و بازيد و زيارت آن در مصلي تهران حماسه‌اي حسيني ديگر خلق کنند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: ضریح ، عزاداری ، سوگواری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار