مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان دشتستان گفت: امام حسین (ع) در نصف روز مبارزه توانست اخلاق را نهادینه کند.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، حجت‌الاسلام سید عبدالرضا هاشمی در مراسم سوگواری سالار شهیدان در سپاه دشتستان اظهار داشت: عاشورا و محرم درس‌ها و عبرت‌های ارزشمندی دارند که باید با بصیرت لازم درس‌های عاشورا را فرا بگیریم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان دشتستان با استناد از فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: سه بعد در نهضت عظیم حسینی وجود دارد. اوّل مبارزه حق در مقابل باطلِ مقتدر است که با تمام امکانات وارد می‌شود و باید حق را شناخت و باطل را نیز شناخت تا بتوان در مقابل باطل ایستاد.

هاشمی خاطرنشان کرد: بعد دوم تجسم معنویت و اخلاق در نهضت امام حسین (ع) است که امام حسین (ع) در نصف روز مبارزه توانست اخلاق را نهادینه کند.

وی تصریح کرد: بعد سوم که مردم بیشتر به آن توجه دارند فجایع و مصیبت‌ها و خون دل‌های امام حسین (ع) و یارانش است و کسانی که اهل فکر و تفکر هستند باید هر سه مورد را دنبال و آن را درک کنند.

امام جمعه موقت برازجان نیز گفت: گسترش فرهنگ اصیل عاشورایی و حسینی باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد و مسئولان در این مسیر تلاش کنند.

حجت‌الاسلام علی خلفی افزود: مراسمات عزاداری باید با محتوای بیشتر و بهتری برگزار شود تا تاثیرگذاری لازم را داشته باشد.

وی به اهمیت نماز پرداخت و اظهار داشت: نماز اسراری دارد که اگر انسان با آن آشنا شود و آن را مد نظر قرار دهد باعث سعادت وی در دنیا و آخرت می‌شود.

امام جمعه موقت برازجان اظهار داشت: هزاران عامل در دنیا است که می‌خواهد انسان را از رستن و روییدن باز دارد که اقامه نماز سدی در مقابل این عوامل و راهی برای رفتن به سوی فلاح و خوشبختی است.

وی تصریح کرد: در دین یهود و مسیحیت برای اعلام وقت نماز، از شیپور و ناقوس استفاده می‌کردند ولی در دین اسلام، بانگ اذان به معنای اعلام وقت نماز است و انسان با شنیدن گلبانگ اذان چنان قدرتی می‌یابد که تمام دنیا در برابرش ضعیف می‌شوند و در برابر آنچه در دنیا است قدرت می‌گیرد.

امام جمعه موقت برازجان تأکید کرد: نام حضرت علی (ع) در اذان، پرچم و رمز شیعه است، حمد و سوره در نماز صحبت با خداوند است، رکوع کُرنش در مقابل پروردگار است و سلام نماز یعنی اینکه نماز ما دارای اشکالاتی بوده است که ما در آن پیامبر(ص)، صالحان و بقیه نیکان را شفیع خود قرار می‌دهیم تا نماز ما به درگاه خدا مقبول قرار گیرد./ج1

برچسب ها: بوشهر ، سپاه ، امام جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.