تظاهرات ضدرياضتي در يونان به تظاهرات عليه اسرائيل تبديل شد

تظاهرات مردم يونان عليه سياستهاي رياضتي دولت اين کشور به تظاهرات عليه تجاوزات همه جانبه رژيم صهيونيستي به مردم بي دفاع غزه تبديل شد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه پرس تي وي ؛ در سالگرد حمله رژيم نظامي سابق يونان به دانشکده پلي تکنيک آتن در هفدهم نوامبر سال هزار و نهصد و هفتاد و سه و قتل بيست و سه دانشجو و زخمي شدن بيش از يک هزار نفر،مردم يونان يک بار ديگر به خيابانها آمدند و ياد و خاطره قربانيان آن حادثه را زنده کردند. در واقع آنها براي ارزشهاي دموکراتيک کشته شدند که در يونان امروز نيز به نوعي از جانب دولت و نهادهاي حکومتي نقض مي شود. به همين مناسبت دهها هزار نفر در خيابانهاي آتن تظاهرات ضد امپرياليستي خود را آغاز کردند که به نوعي در اعتراض به سياستهاي رياضتي دولت است.
 
پتروس کنستانتينو فعال يوناني گفت بحران سياسي و مالي امروز يونان حتي بدتر از بحران سالهاي هزار و نهصد و هفتاد و دو و هفتاد و سه است زيرا جنبش مقاومت امروز بسيار گسترده تر است و اگر فشار بياورد مي تواند دولت را به تغيير سياستهاي خود مجبور کند. هم اکنون جايگاه اتحاديه کارگري در ميان مردم هر روز قوي تر مي شود و دولت ضعيف است.

 البته در اين ميان جريانات افراطي راستگرا مي خواهند از خشم و نارضايتي مردم به نفع خود سوءاستفاده کنند. کنستانتينو افزود کارگران يونان مي توانند با تسلط بر بخشهاي توليد کشور عملا دولت را سرنگون کنند. ما بايد از منطقه يورو خارج شويم و بانکهاي خصوصي يونان را ملي کنيم.

راهپيمايان در مسير خود در برابر پارلمان يونان، نمايندگي کميسيون اروپا و سفارت آمريکا تظاهرات کردند. در تمام مسير راهپيمايي تظاهرکنندگان شعارهايي عليه امپرياليسم آمريکا و تحميل خواسته هاي قدرتهاي بزرگ بر يونان شعار دادند.

دولت تدابير امنيتي را در برابر سفارت آمريکا به شدت افزايش داده است. نيروهاي امنيتي حتي با نصب موانع ، از نزديک شدن تظاهرکنندگان به سفارت آمريکا جلوگيري کردند. يکي ديگر از سفارتهايي که به شدت تحت تدابير امنيتي قرار داشت سفارت اسرائيل در آتن بود.

 پليس حتي با چند دستگاه اتوبوس خيابانهاي منتهي به سفارت اسرائيل را بسته بود. بسياري از فعالان کارگري تلاش کردند پليس آتن را متقاعد کنند اجازه دهد يکصد و بيست هزار تظاهرکننده در برابر سفارت اسرائيل تظاهرات کنند. برخي از تظاهرکنندگان رئيس پليس آتن را عامل موساد معرفي کردند.

بسياري از تظاهرکنندگان معتقدند پليس با نقض حق قانوني مردم براي تظاهرات مي خواهد از سفارت اسرائيل محافظت کند در حاليکه هيچ مجوز قانوني براي بستن خيابان ندارد. البته در نهايت چانه زني تظاهرکنندگان با پليس به نتيجه رسيد و پليس ضد شورش راه را براي تظاهرات مردم در برابر سفارت اسرائيل باز کرد. تظاهرکنندگان هنگام عبور از مقابل سفارت اسرائيل شعار انتفاضه و فلسطين آزاد سر دادند.

تظاهرکنندگان همچنين پرچم اسرائيل را آتش زدند. تظاهرکنندگان همچنين شعار مي دادند «مرگ بر صهيونيستهاي قاتل و قاتل کودکان».  اين اولين تظاهرات در سالگرد کشتار دانشجويان در آتن است که به تظاهرات ضد اسرائيلي و در حمايت از فلسطينيان تبديل مي شود.

برچسب ها: یونان ، تظاهرات ، جنایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار