بررسی اولويت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری/1

فولادگر: طرح اصلاح قانون انتخابات برای قانونمندتر شدن نحوه بررسی صلاحیت کاندیداها است

نماینده اصفهان در مجلس گفت: طرح اصلاح قانون انتخابات برای شفاف‌ و قانونمندتر شدن نحوه بررسی صلاحیت کاندیداها و همچنین برگزاری بهتر انتخابات ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، حمیدرضا فولادگر در نشست علنی امروز (سه‌شنبه ۳۰ آبان) مجلس شورای اسلامی به‌عنوان متقاضی اجرای ماده ۱۰۴ آیین‌نامه داخلی مجلس و اولویت قرار دادن طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه این طرح اخیراً در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس از سوی نمایندگان بررسی و اقدامات کارشناسی انجام شد، گفت: اگر نمایندگان می‌خواهند که نتیجه زحمات خود را در این دوره انتخابات ببینند، باید هر چه سریع‌تر روند بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات در صحن علنی بررسی شود.

وي ادامه داد: بعد از تصویب از سوی مجلس این قانون باید به شورای نگهبان فرستاده شده و این نهاد هم نظرات خود را اعلام و آن قانون را به مجلس برگرداند، از این‌رو طی مراحل تصویب و اجرای این قانون بسیار طولانی است.

عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس تصريح كرد: اگر بخواهیم نتیجه‌ی تصویب این طرح را در این دوره ببینیم باید به عنوان دستور اول و دوم مجلس آن را بررسی کنیم و  پیام اصلی این طرح، بهتر کردن شرایط برگزاری انتخابات و شفاف‌تر کردن نحوه بررسی صلاحیت کاندیداها است، ضمن اینکه به اختیارات شورای نگهبان هم خدشه‌ای وارد نشده و وظیفه نظارتی همچنان به عهده شورای نگهبان و اختیار اجرایی انتخابات همچنان با دولت و وزارت کشور است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس اضافه کرد: بحث‌های مربوط به طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری محتوایی است و ما وارد آن نمی‌شویم اما اگر بخواهیم این طرح برای این دوره انتخابات به قانون تبدیل شود و آثارش را ببینیم باید با اولویت دادن به این طرح در مجلس موافقت کنیم. محتوای این طرح نیز عمدتا اصلاحات شکلی برای برگزاری بهتر انتخابات است و باعث تضییع حق، تبعیض و عدم اجرای عدالت نمی‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: صحن ، مجلس ، فولادگر ، اصلاح ، قانون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار