سنندج/

صادرات سالانه 300 هزار شاخه گل و گیاه زینتی کردستان به کشور عراق

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان کردستان گفت: سالانه 300 هزار شاخه گل و گیاه زینتی از کردستان صادر می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سنندج، رشادت گفت: ین تعداد شاخه گل از کردستان به کشور عراق صادر می شود.
وی با اشاره به اینکه در استان کردستان برای احداث مجتمع گلخانه ای استقبال زیادی می شود، افزود: صدور مجوز و اعطای تسهیلات بانکی برای احداث واحدهای تولید برای متقاضیانی که تمایل به فعالیت در زمینه گل و گیاه زینتی داشته باشند از جمله اقدامات سازمان جهاد کشاورزی کردستان برای پرورش گل است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان کردستان با بیان اینکه پرورش گل و گیاهان زینتی می تواند برای اقتصاد استان خوب باشد، بیان کرد: با توجه به اهمیت اقتصادی پرورش گل و گیاهان زینتی در دنیا، گسترش این صنعت می تواند ارز آوری مناسبی برای کشور داشته باشد.

رشادت گفت: ترویج و آموزش به بهره برداران و محصولات گلخانه ای اعم از سبزی، صیفی، گل و گیاهان زینتی و دارویی، افزایش تولید، بهبود کیفیت و سلامت محصولات و همچنین اشتغالزایی را از اهداف عمده احداث گلخانه عنوان کرد.

وی در پایان بیان کرد: با اعلام اینکه در صورت اینکه توانمندی ها و استعدادهای بالقوه و بالفعل در زمینه تولید و صادرات انواع گل و گیاه زینتی به درستی شناسایی شود و با اتخاذ راهکارهای مناسب و برطرف کردن موانع به سهولت سالانه میلیون ها دلار از صادرات این محصولات کسب درآمد و اشتغالزایی مناسبی را برای نیروی کار استان فراهم ساخت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.