سنندج/

تولید سالانه یک میلیون و 800 هزار شاخه گل و گیاه زینتی در کردستان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان کردستان گفت: سالانه یک میلیوون و 800 هزار شاخه گل و گیاه زینتی در کردستان تولید می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سنندج، رشادت گفت: علاوه بر صادرات گل به کشور عراق مابقی گل های تولیدی استان کردستان به استان های تهران و زنجان صادر می شود.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر چهار واحد گلخانه مربوط به گل و گیاهان زینتی در استان کردستان وجود دارد، اضافه کرد: این تعداد گلخانه در زمینی به مساحت 19 هزار و 350 مترمربع احداث شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان کردستان با بیان اینکه این تعداد گلخانه گل های شاخه بریده رز، مریم و داودی را تولید و پرورش می دهند، بیان کرد: تا کنون در گلخانه های تولید و پرورش گل و گیاهان زینتی 20 نفر به صورت مستقیم مشغول به کار شده اند.

رشادت بیان کرد: امیدواریم با توسعه و ترویج گلخانه های گل و گیاهان زینتی در استان کردستان شاهد تولید تعداد بیشتری گل و گیاه باشیم.

وی در پایان با بیان اینکه رنگ های دلپذیر، اندازه مناسب و تنوع گل و گیاهان زینتی با توجه به وضعیت آب و هوایی این توانایی را به وجود آورده که بتوان شاهد پرورش گل گیاهان زینتی در سطح استان باشیم،یادآور شد: برای اجرای روش های صنعتی، سرمایه گذاری مناسب و آموزش کافی برای بهره برداران امری ضروری است که باید به آن توجه شو
د./س
برچسب ها: تولید ، گل وگیاه ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.