باخت؛ شروع دوره جدید یا پایان دوره قدیمی؟!

مسئله اساسی در باخت در یک مسابقه فوتبال این است که این قضیه قرار است تکرار ناموفقیت های گذشته باشد یا شروع دوره جدیدی برای تحول تیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران مورینیو سرمربی خاص تیم رئال مادرید معتقد است باخت شروع یک دوره جدید نیست بلکه پایان یک دوره قدیمی است.

این درست یکی از نظریه هایی است که در خصوص باخت در تیم ها مطرح می شود باخت هایی که به عقیده بسیاری پایان کار شمار زیادی از تیم هاست اگر آنها انگیزه بالایی برای دوباره از سر جا بلند شدن نداشته باشند.

**باخت های منفی

باخت های دو اثر دارند، اثر اول که بیشتر تیم ها از جمله تیم های ایرانی گریبانگیر آن می شوند اثرات منفی باخت می باشد.

حتی درهمان حین مسابقه نیز تیم های ایرانی اگر گل بخورند و از بازی عقب بیافتند تا حد زیادی روحیه خود را از دست می دهند روحیه ای که یکی از ارکان اصلی موفقیت تیم هاست تک باخت ها گاهی می توانند به دنبال خود سلسله های طولانی از باخت را به ارمغان بیاورند سلسله هایی که تیم را به چالش می کشاند و به طور کلی بحرانساز می شوند.

**باخت با اثر مثبت

برخی از تیم های فوتبال نیز هستند که باخت هایشان عامل انگیزه و محرک برای مهره های تیم محسوب می گردند به ویژه در تیم های خوب که غرور کاذب باعث کاهش انگیزه ها شده است.

یک باخت همچون زنگ هشداری می تواند اعضای یک تیم را به خودش بیاورد این اتفاق در تیم های بزرگ با سرمربیان بزرگ رخ می دهد آنها با یک باخت آنالیز شدید تری نسبت به تیم های حریف پیدا می کنند آنالیز هایی که حتی سکوی پرتاب تیم هم محسوب می شود.

باخت ها در تیم ها عناصر جدا نشدنی هستند ولی شیوه نگرش تیم به این باخت ها اهمیت خاصی دارد./مح
برچسب ها: فوتبال ، باخت ، مسابقه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار