زنجان/

مهم ترین ركن آمادگی در برابر زلزله ایجاد سازه های مقاوم

اساسی ترین و مهم ترین ركن آمادگی در برابر زلزله وجود و ایجاد سازه های مقاوم در كشور است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان، كارشناس ارشد آموزش همگانی پژوهشكده بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله گفت: وجود سازه های غیر مقاوم از عوامل مهم و تاثیر گذار در افزایش تلفات ناشی از وقوع زلزله است.

احسان سیف بااشاره به اینكه متاسفانه در وقوع زمین لرزه های مختلف در كشور به سازه ها آسیب بیشتری وارد می شود،افزود: مدیریت مطلوب، برنامه ریزی و مسائلی دیگر در این حوزه می تواند آسیب های ناشی را به حداقل كاهش دهد.

وی فرهنگ سازی را از عوامل موثر مقابله با حوادث مختلف به ویژه زلزله عنوان وتصریح کرد: برای تحقق اهداف مورد نظر در این مسیر باید در حوزه آموزش سرمایه گذاری های لازم انجام شود.

كارشناس ارشد آموزش همگانی پژوهشكده بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله با بیان اینكه در بررسی های انجام گرفته بیشترین تلفات ناشی از وقوع زلزله در ایران را قشر زنان تشكیل می دهندادامه داد: آموزش های ارائه شده به این قشر تاثیر بسزایی در هنگام مواجه با وقوع زلزله دارد.

احسان سیف با بیان اینکه55 درصد حوادث طبیعی و 30 درصد تلفات ناشی از آن مربوط به زلزله است خاطر نشان کرد: انتقال یافته ها و آموزش ها، ترویج روحیه مشاركت های مردمی و ترویج خود امدادی از جمله مسائلی است كه در هنگام وقوع و بعد از زلزله بسیار اثر گذار است./س



برچسب ها: رکن ، آمادگی ، زلزله ، سازه ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.