مجموعه تلويزيوني «ستاره حيات» 108 بازيگر دارد که در طول داستان به ترتيب به گروه افزوده مي شوند و با مشارکت مرکز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشکي کشور در 13 قسمت به کارگرداني «جواد ارشاد» ساخته مي شود.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، رسانه ملي طي سال هاي گذشته مجموعه هاي متعددي را با موضوعات مختلف هم چون اجتماعي، فرهنگي، خانوادگي و طنز ساخته است تا بتواند جمع عظيمي از بينندگان را به سوي جعبه جادويي بکشاند. البته اين رسانه بيشتر در آثار توليدي خود به مسائل اجتماعي پرداخته و آن را دست مايه سوژه هاي خود قرار داده است.

در اين مطلب به معرفي مجموعه هاي تلويزيوني «يک تکه زمين»، «ستاره حيات» و «سال هاي حادثه» پرداختيم که به زودي روانه قاب شيشه اي مي شود.

يک تکه زمين

مجموعه تلويزيوني «يک تکه زمين» داستان حاج حيدر از نانواهاي قديمي تهران را روايت مي کند که هنوز نان سنگکش را در ترازو مي کشد و بعد به مردم مي دهد. او مورد احترام است و همه از او و خانواده اش به نيکي اسم مي برند.

«حاج حيدر» در دهي نزديک تهران که زادگاهش است، تکه زميني دارد و روستايي ها، ساز و کار فروش محصول سالانه را به او و خانواده اش سپرده اند. نظم اين چرخه، از روزي عوض مي شود که حاج حيدر، نانوايي را به دليل تخلف تعطيل مي کند.

در اين مجموعه، داريوش ارجمند، رويا تيموريان، کوروش تهامي، نفيسه روشن، حميد ابراهيمي، شراره دولت آبادي، سپيده اعلايي و حديث ميراميني بازي مي کنند. «مهدي کرم پور» کارگرداني اين مجموعه را بر عهده دارد و «محمد علي اسلامي» تهيه کننده آن است. فيلم نامه اين مجموعه تلويزيوني را «علي اکبر محلوجيان» نوشته و «خسرو نقيبي» بازنويسي آن را انجام داده است. اين مجموعه قرار است اواسط هفته آينده روانه آنتن شود.

درباره عوامل:

مهدي کرم پور: کار خود را با ساخت فيلم هاي داستاني و مستند شروع کرد. «کرم پور» تاکنون فيلم هاي جايي ديگر، چه کسي امير را کشت، تهران: سيم آخر (اپيزود دوم فيلم طهران تهران) و پل چوبي را کارگرداني کرده است.

داريوش ارجمند: دانش آموخته رشته تئاتر و سينماست. او در رشته تاريخ هم تحصيل کرد.

«ارجمند» در کارنامه خود بازي در فيلم هايي نظير پرده آخر، قاعده بازي، آدم برفي، اعتراض، مسافر ري، ازدواج به سبک ايراني، رئيس، ميزاک، راه آبي ابريشم، جرم، پايان نامه، بدون اجازه و گزارش يک جشن را به ثبت رسانده است. او جايزه سيمرغ بلورين بهترين بازيگر مرد را از جشنواره فيلم فجر براي بازي در فيلم «ناخدا خورشيد» دريافت کرد.«ارجمند» هم چنين جايزه سيمرغ بلورين بهترين بازيگر نقش مکمل مرد را براي فيلم «سگ کشي» به خانه برد.

رويا تيموريان: دانش آموخته بازيگري و کارگرداني است. فعاليت سينمايي اش را با بازي در فيلم «حسرت ديدار» شروع کرد. از جمله فيلم هايي که وي در آن ها بازي کرده است مي توان به مرد باراني، شراره، زندان زنان، قارچ سمي، کافه ستاره، بيد مجنون، گوشواره، سنتوري، زادبوم، پستچي سه بار در نمي زند و گزارش يک جشن اشاره کرد.

شراره دولت آبادي: وي در کارنامه هنري خود بازي در فيلم هايي هم چون هزار زن مثل من، ديشب باباتو ديدم آيدا، بيد مجنون، روياي خيس، ميم مثل مادر، کارناوال مرگ و قصه پريا را به ثبت رسانده است.

نفيسه روشن: دانش آموخته رشته حقوق است. «روشن» تاکنون در مجموعه هايي هم چون کمکم کن، تب سرد، خوش رکاب، کلانتر، اغما، مثل هيچ کس، ماه عسل، ساختمان 85، دارا و ندار و پنج کيلومتر تا بهشت نقش آفريني کرده است.



ستاره حيات

در مجموعه تلويزيوني «ستاره حيات»، حسين محجوب، بهزاد فراهاني، ثريا قاسمي، کامران تفتي، نيما رئيسي، فرخ نعمتي، فريبا متخصص، نسيم ادبي، الهام جعفرنژاد، فرهاد بشارتي، فرزاد حاتميان، مهدي باطني، سينا کرمي، بهناز سليماني، هما ارشاد، سوگل طهماسبي، حسين خاني بيگ و آرش ميراحمدي بازي مي کنند.

مجموعه 108 بازيگر دارد که در طول داستان به ترتيب به گروه افزوده مي شوند. مجموعه «ستاره حيات» با مشارکت مرکز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشکي کشور در 13 قسمت به کارگرداني «جواد ارشاد» ساخته مي شود. تهيه اين مجموعه را «فريبا بانک توکلي» بر عهده دارد و فيلم نامه آن را هم «حسن مشگلاتي» نوشته است و «جواد ارشاد» و «مهدي تراب بيگي» فيلم نامه آن را بازنويسي کرده اند.

درباره عوامل

فريبا متخصص: فعاليت خود را با بازي در تئاتر شروع کرد. او در مجموعه هاي «بوي غريب پاييز»، «سايه تنهايي» و «ملکوت» بازي کرده است. «متخصص» هم چنين بازي در فيلم هاي سينمايي شب مکافات، خواب زمستاني، روزي که خواستگار آمد، سيب سرخ حوا و مکس را در کارنامه هنري اش به ثبت رسانده است.

حسين محجوب: با بازي در فيلم «رگبار» بهرام بيضايي فعاليت هنري اش را شروع کرد. براي بازي در فيلم «رنگ خدا»، سيمرغ بهترين بازيگر نقش دوم مرد را از هفدهمين دوره جشنواره فيلم فجر دريافت کرد. «محجوب» در فيلم هاي ماديان، شايد وقتي ديگر، دوران سربي، برهوت، پرده آخر، باران، علي و دني، من ترانه پانزده سال دارم، رسم عاشق کشي، طبل بزرگ زير پاي چپ و ملک سليمان نيز حضور داشته است.

ثريا قاسمي: با بازي در فيلم «آرامش در حضور ديگران» ساخته ناصر تقوايي به سينما راه يافت. «قاسمي» تاکنون در فيلم هاي خانه ابري، خواستگاري، حريف دل، شام آخر، مارال، بله برون، معادله، سرود تولد، دختر ميليونر، در شب عروسي، ملودي، دعوت و عروسک و مجموعه هاي در پناه تو، در قلب من، شب دهم، او يک فرشته بود، صاحبدلان، جراحت، نابرده رنج و کلاه پهلوي نقش آفريني کرده است.

سال هاي حادثه

مجموعه «سال هاي حادثه» در 3 اپيزود به مناسبت ايام دهه فجر در شبکه تهران در حال توليد است. اپيزود اول مربوط به حوادث قبل از انقلاب تا زمان پيروزي انقلاب اسلامي و به دنيا آمدن «احمد علي» است. اپيزود دوم در سال 68 اتفاق مي افتد که «احمد علي» 9 ساله شده و از دوست داران امام راحل(ره) است و تصميم مي گيرد تا نامه اي به حضرت امام(ره) بنويسد و ايشان هم جواب نامه او را مي دهند که همه فرزندان انقلاب را دوست دارند و در صورت امکان به جماران بيايد تا او را ملاقات کند.

اما مزاحمت هاي يک ضد انقلاب، لحظه ديدار را به تأخير مي اندازد و «احمد علي» وقتي به تهران مي رود که حضرت امام خميني(ره) از دنيا رفته اند و او در مراسم ارتحال امام(ره) شرکت مي کند. اپيزود سوم هم مربوط به حوادث سال 91 است، سالي که به عنوان سال توليد ملي و حمايت از کار و سرمايه ايراني نام گذاري شده است و «احمد علي» ديگر بزرگ و دانشمند هسته اي شده است و اين اپيزود به ترور دانشمندان هسته اي، تحريم ها و مبارزه عليه تحريم ها مي پردازد.

در اين مجموعه بازيگراني هم چون ميرطاهر مظلومي، امير زريوند، مجيد شهرياري، ثنا صادقي، سياوش قاسمي، اردشير کاظمي، شراره رخام، فرشيد شفيعي، امين بني الهي، صالح دلدم، محمد رضا رهبري، محمد آزادي، صفر کشکولي و سيد جلال طباطبايي به همراه کودک خردسال «علي رضا مظفري» (در نقش کودکي احمد علي) بازي مي کنند. «سعيد چاري» کارگرداني مجموعه «سال هاي حادثه» را بر عهده دارد و «محمد آزادي» تهيه کننده آن است. فيلم نامه اين مجموعه را هم «ثنا صادقي» نوشته است.

درباره عوامل

ميرطاهر مظلومي: دانش آموخته رشته تئاتر است. «مظلومي» فعاليت خود را از سال 1367 شروع کرد.

«مظلومي» در کارنامه هنري خود، بازي در فيلم هاي «شيش و بش»، «پايان نامه» و مجموعه هاي «خانه بي پرنده»، «قفسي براي پرواز» و «گمشده» را به ثبت رسانده است.

شراره رخام: فعاليت خود را از سال 1374 شروع کرد و دانش آموخته رشته زبان روسي است. «رخام» تاکنون در فيلم هايي هم چون دختران انتظار، غوغا، چشمان سياه، زنان ونوسي مردان مريخي و آژانس ازدواج نقش آفريني کرده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار