ارومیه/

تبیین فلسفه عاشورا فرصتی برای احیای امر به معروف

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: تفهیم و احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر موجب ریشه‌کنی منکرات در جامعه می‌شود.

حجت‌الاسلام محمد فتاحی در گفت‌وگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: تقارن هفته امر به معروف و نهی از منکر با ایام محرم می‌تواند در اعتلای اخلاق مداری و ترویج فریضه الهی موثر واقع شود چرا که تبیین فلسفه عاشورا و بیان اهداف قیام امام حسین(ع) در دستیابی افراد به معرفت حقیقی موثر است.

وی افزود: برنامه‌هایی در قالب ترویج و توسعه فریضه امر به معروف و نهی از منکر به هیئت‌های مذهبی ابلاغ شده تا در این ایام با خودشناسی و احیای رفتارهای پسندیده عزاداران بتوانند بهترین و بیشترین بهره‌وری معنوی را از ماه محرم داشته باشند.

فتاحی به کارگیری شیوه‌های صحیح را در احیای فریضه الهی مهم عنوان کرد و افزود: بهره‌گیری از زبان و گفت‌وگوی منطقی که موجب اقناع فرد در امر به معروف و نهی از منکر می‌شود از نکات قابل تامل در توسعه فرهنگ دعوت به نیکی‌ها است که در ادامه می‌تواند در نهی و دوری از بدی‌ها و اعمال ناپسند پویا عمل کند.

فتاحی با اشاره به نقش مساجد در رونق‌بخشی به احیای امر به معروف و نهی از منکر اضافه کرد: نقش ائمه جماعات و اجرای برنامه‌هایی با مضامین مختلف در طول سال جاری می‌تواند در همگانی شدن و گیرایی این فریضه مفید و سازنده باشد به گونه‌ای که هر یک از افراد جامعه در مواجهه و مقابله با هنجارهای رفتاری به عنوان یک تکلیف شرعی به آن جامه عمل بپوشانند.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات فرهنگی همزمان با ایام محرم خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقه‌های فرهنگی و مذهبی در قالب ارائه بروشورها و کتابچه‌های مذهبی طراحی شده و پاسخگویی به سوالات مطروحه از جمله راهکارهای احیای فریضه الهی در ایام سوگواری است.

فتاحی اضافه کرد: رعایت شیوه‌های صحیح امر به معروف و نهی از منکر می‌تواند در ترویج مکتب اسلامی و فرهنگ ناب محمدی موثر عمل کند و این راه جز از راه اهتمام و به کارگیری شیوه‌های اصولی در حوزه قشر جوان و نوجوان میسر نمی‌شود تا از این طریق بتوانیم در مبارزه با افکار و اندیشه‌های خرافی و بی‌اساس موفق ظاهر شویم./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.