زنجان/

امروززنجان بار دیگر غرق در عزا و ماتم خواهد شد

یازدهم محرم یادآور وحدت و یکپارچگی و شعور حسینی مردم زنجان پایتخت شور و شعور حسینی است وامروزمردم زنجان 11 محرم را دوباره ورق می زنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکززنجان،مراسم یازدهم محرم (حرکت دسته زینبیه اعظم) با طنین انداز شدن ندای «یا حسین» و «یا زینب» در شهر زنجان تا ساعاتی دیگربرگزار می شود.

حماسه کربلا، بزرگ ترین و دلخراش ترین واقعه تاریخ است که پس از گذشت بیش از 1400 سال هنوز هم زنده مانده و پس از 14 قرن به یاد آن واقعه اشک ها ریخته می شود و مراسم حزن و عزاداری برپا می شود.

مسجد زینبیه اعظم زنجان یکی از مهم ترین اماکن مذهبی شهر زنجان محسوب می شود.

این مسجد همه ساله در ایام محرم پذیرای خیل عظیمی از عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) از سراسر کشور و حتی خارج از کشور است و حاضرین در این مکان مقدس به صورت خالصانه ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت (ع) اعلام می کنند

دسته عزاداری زینبیه اعظم زنجان همه ساله حماسه آفرینی باشکوهی را در فضاهای اصلی شهر زنجان به ثبت می رساند.

در مسیر حرکت دسته عزاداری زینبیه اعظم زنجان که به مراسم یازدهم محرم معروف شده، نذورات نقدی و غیرنقدی زیادی به این مسجد اهدا و همچنین هزاران راس گوسفند، گاو و گوساله به صورت زنده اهدا و یا در مسیر حرکت دسته عزاداری ذبح می شود.

مردم زنجان امسال نیز همچون سال های گذشته در 11 محرم، تاریخ را دوباره ورق خواهند زد تا در قالب دسته عزاداری مسجد زینبیه اعظم زنجان، بخش دیگری از واقعه عاشورا را در اذهان مردم زنجان تداعی کنند.

حرکت دسته عزاداری مسجد زینبیه اعظم زنجان، امروز رأس ساعت 14 از محل مسجد آغاز و در صحن امام‌زاده سید ابراهیم (ع) به پایان می‌رسد.

نوای مظلومیت حسین و یاران باوفایش در سراسر کشور و با شدت بیشتری در زنجان طنین انداز خواهد شد و جلوه ای از عشق و دلدادگی مردم حسینی زنجان در دسته عزاداری زینبیه به تصویر کشیده خواهد شد.

امسال، عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت با اجتماع خود در دسته عزاداری مسجد زینبیه اعظم زنجان، ندای "ای پیکرینده گورسنن سایسیز یارا، قارداش حسین/ درس شرف ویردون بوگون انسانلارا، قارداش حسین" را سر خواهند داد./س

برچسب ها: دسته ، زینبیه ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.