روز شمار وقایع بعد از عاشورا؛

دوازدهم محّرم دفن بدن مطهر شهدا و رسیدن اسرا به کوفه

امروز برابر است با دوازدهم محّرم و سال 61 ه.ق درست در چنین روزی کاروانیان اسرای خاندان عترت در مسیر کوفه بودند که بدن مطهر سیدالشهداء(ع) و ابدان سایر شهدای اهل بیت(ع) و اصحاب آن حضرت، توسط امام سجاد(ع) و به یاری جمعی از قبیله بنی اسد به خاک سپرده شدند.

به گزارش خبرنگار ویژه‌نامه محّرم باشگاه خبرنگاران، امروز برابر است با دوازدهم محّرم و سال 61 هجری قمری درست در چنین روزی کاروانیان اسرای خاندان عترت در مسیر کوفه بودند که بدن مطهر سیدالشهداء(ع) و ابدان سایر شهدای اهل بیت(ع) و اصحاب آن حضرت، توسط امام سجاد(ع) و به یاری جمعی از قبیله بنی اسد به خاک سپرده شدند.



ورود اهل بیت امام حسین(ع) به کوفه

همچنین در این روز اهل بیت امام حسین(ع) با حالت اسارت به کوفه رسیدند، در این روز ابن زیاد فرمان داد که احدی حق ندارد با سلاح از خانه بیرون بیاید و ده هزار سوار و پیاده بر تمام کوچه‌ها و بازارها موکل گردانید، که احدی از شیعیان امیر المؤمنین(ع) حرکتی نکند.

سپس فرمان داد سرهایی را که در کوفه بود برگردانند و در پیش چشم اهل بیت امام(ع) حرکت دهند تا با هم وارد شهر کرده در کوی و بازار بگردانند.

 مردم با دیدن حالت زار ذریه پیامبر(ص) و سرهای بر نیزه و بانوان و مخدرات در هودج‌های بدون پوشش، صدا به گریه بلند نمودند.

زینب کبری(س)، ام کلثوم(س) ،فاطمه بنت الحسین(ع) و امام زین‌العابدین(ع) به ترتیب با جگرهای سوزان و قلوب دردناک ایراد خطبه کردند، که عده‌ای از لشکریان با دیدن این اوضاع، از کرده خود پشیمان شدند، اما هنگامی که دیگر خیلی دیر شده بود!!!

 روز شهادت حضرت سجاد(ع)

روز دوازدهم محّرم بنا بر روایتی شهادت امام زین‌العابدین(ع) واقع شده است و روایت دیگر 25 محرم را روز شهادت ایشان نقل کرده‌اند.

انتهای پیام/پ3
برچسب ها: شهدا ، کربلا ، دفن ، امام ، سجاد ، شهادت ، اسرا ، کوفه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار