تأييد شوراي پزشكي قانوني: تورگوت اوزال را مسموم كرده بودند

طبق گزارش شوراي پزشكي قانوني تركيه، مواد سمي در اندام هاي داخلي و بافت هاي تورگوت اوزال رئيس جمهور سابق آن كشور يافت شده است و در آزمايشات سم شناسي از خاك قبر وي ماده سمي اي ديده نشده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از تودي زمان، اين منابع پزشكي به "تودي زمان" گفتند كه احتمالا در اواخر عمر تورگوت اوزال، وي تحت شرايط نامعلومي با در معرض چهار نوع ماده سمي قرار داشته است و بدليل مسموميت با همان مواد به قتل رسيده است اما در زمان مرگ وي، در سال 1991، علت مرگش حمله قلبي اعلام شد.  
اين منابع آگاه اعلام كردند كه در ميان مواد سمي كشف شده ماده سمي د د ت كه بعنوان جشره كش مورد استفاده قرار مي گيرد، نيز كشف شده است. استفاده از اين ماده سمي از سال 1980 در تركيه ممنوع اعلام شده بود زيرا با ورد به بدن مي تواند باعث آسيب رساندن با بافتهاي كبدي و جگر شود.
طبق اين گزارش ميزان اين ماده سمي در بافتهاي بدن اوزال 10 برابر بيش از همان ميزان در بدن يك فرد در حالت معمولي بوده است. پزشكان همچنين نشانه هايي از مواد راديو اكتيوي چون پلونيوم را نيز در اندام هاي اوزال يافته اند.  
اين منابع بر اين نظرند كه احتمالا چنين مواد راديو اكتيوي از طريق غذا و يا آشاميدني هايي كه اوزال مصرف مي كرده به بدن وي وارد شده است.  
پس از انتشار اين گزارش برخي از چهره هاي سياسي تركيه آن را كذب دانستند و اظهار داشتند كه خاك قبر اوزال داراي مواد سمي بوده است با اين حال شوراي پزشكي قانوني اين ادعاها را رد كرد و اظهار داشت كه مواد سمي در اندام هاي اوزال يافت شده است. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار