بحران اقتصادی کمر پدر فولاد جهان را شکست +عکس

چهار سال پيش ميتال مورد استقبال نيكلا ساركوزي رئيس جمهور پيشين فرانسه قرار گرفت و وي وعده داد كارخانه ذوب آهن گاندرانژ را در منطقه موزل نجات دهد اما اين كارخانه يك سال بعد تعطيل شد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، لاکشمی میتال چهارمین مرد ثروتمند جهان و ملقب به سلطان فولاد جهان است. در حال حاضر 10 درصد فولاد مصرفی مردم دنیا را تولید می‌ کند و کارخانجات عظیم «آرسلور میتال» که متعلق به اوست، سالانه می‌تواند 100 میلیون تن فولاد تولید کند.

این سرمایه ‌دار 58 ساله هندی، با ثروتی نزدیک به 45 میلیارد دلار، موفق ‌ترین مدیر صنعتی جهان است و شرکت او از 61 کارخانه بزرگ تولید فولاد و استیل تشکیل شده که در 27 کشور جهان فعالیت می‌ کنند. تعداد کارمندان «آرسلور میتال» بیش از 230 هزار نفر است و سیاست‌های این شرکت در تولید فولاد، استراتژی‌ های آینده این صنعت را در جهان تعیین می‌کند.

اما وخامت وضع اقتصاد جهان موجب شد شركت آرسلور ميتال نتواند به وعده هاي خود عمل كند. بر اساس آمارها در حال حاضر ميتال 18 ميليارد يورو بدهي دارد. دفتر اين شركت در لوكزامبورگ به دلايل اقتصادي به طور موقت بسته شده است و ميزان سوددهي آرسلور ميتال از سال 2008 تا 2012 افت چشم گیری داشته است.



چهار سال پيش ميتال مورد استقبال نيكلا ساركوزي رئيس جمهور پيشين فرانسه قرار گرفت و وي وعده داد كارخانه ذوب آهن گاندرانژ را در منطقه موزل نجات دهد اما اين كارخانه يك سال بعد تعطيل شد. حضور لاكشمي ميتال در صنايع فرانسه از سال 2006 آغاز شده است. بنا بود شركت آرسلور ميتال در كارخانه ذوب آهن منطقه فلورانژ در منطقه لورن در شرق فرانسه سرمايه گذاري هاي كلاني بكند كه اين وعده تحقق نيافت. ميتال همچنين وعده داده بود كارخانه اي ديگر را تعطيل نكند، كه این وعده نیز عملی نشد.

میتال یعنی همان بزرگترين شركت توليد كننده فولاد در جهان چند سال پی شركت آرسلور فرانسه را خريد. شش ماه بعد اين دو شركت پس از ادغام، گروه غول پيكر "آرسلور ميتال" را تشكيل دادند. در آن زمان اين غول صنعتي 30 هزار نيروي كاري در فرانسه داشت اما ميتال اندكي بعد تعديل گسترده نيرو را آغاز كرد و در سال 2012، حدود 20 هزار نفر از مجموع نيروهاي كاري آن در اين كشور كاسته شد.

با بالا گرفتن اعتراضات نسبت به اقدامات این گروه، لاكشمي ميتال قرار است با فرانسوا اولاند رئيس جمهور فرانسه ديدار و درباره بحران بي سابقه اقتصادي و جنجالهاي ناشي از تعطيلي كارخانه هايش در فرانسه گفتگو کند. علی رغم تبلیغات دولت، کارگران امیدی به تاثیر این دیدار در آینده اقتصادی خود ندارند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار