بهترین و بدترین مایکل شوماخر در تاریخ اتومبیلرانی

اسطوره ی اتومبیلرانی جهان پس از شرکت در گرندپریکس برزیل، برای همیشه با رقابت های حرفه ای اتومبیلرانی خداحافظی کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران و به نقل از خبرگزاری روئیترز، وی در طول دوران طلایی حرفه ی رانندگی اش توانسته عناوین بسیاری را کسب کند و الگو و نمونه ی راننده های جوان بسیار باشد. این گزارش به بهترین و بدترین عملکردهای وی در طول تاریخ رقابت فرمول يک پرداخته است:

**بهترین ها:

1- بلژیک 1992

این مسابقه به اولین برد شوماخر در هوای بارانی شد. او در این رقابت توانست تمام توانایی های تکنیکی خود در زمانبندی و مهارت اتومبیل در هوای بارانی را به نمایش بگذارد. او پس از گذشتن مدتی از مسابقه متوجه شد که تایرهایش مستهلک شده در نتیجه برای تعویض آنها اقدام کرد و با این وجود عنوان مهر قاضی را از آن خود کرد.

2- بلژیک 1995

بردی که با جنجال و حواشی زیادی همراه بود.شوماخر در مکان شانزدهم خط آغاز قرار داشت با این حال توانست به راحتی پیروز این دیدار باشد اما در نهایت از انجام یک مسابقه محروم شد چرا که در نزدیکی های خط پایان برای جلوگیری از سبقت گرفتن حریفی که او را سایه به سایه دنبال می کرد حرکات موجی روی پیست انجام دادخ بود.

3- اروپا 1995

این مسابقه آخرین رقابت اروپایی شوماخر برای تیم بنتون بود. این پیروزی زیباترین پیروزی وی در جلوی چشمان هواداران خانگی محسوب می شد و او توانست 2 دور مانده به پایان از هم پیشی بگیرد و ادامه مسابقه را یکه تاز پیست باشد.

4- اسپانیا 1996

این مسابقه اولین برد شوماخر باز هم در باران و این بار برای تیم فراری بود. او در شرایطی پیروز این مسابقه شد که تنها 2 مکانیک در گاراژ داشت و با این حال توانست 45 ثانیه از حریف خود آلسی زودتر به خط پایان برسد.

5- مجارستان 1998

مسابقه ای الهام بخش که بعدها توانست انگیزه زیادی به راننده های جوان تر بدهد.

شوماخر توانست با درخشش در این مسابقه سریع تر از دیگر حریفان خود به خط پایان برسد.

6- ژاپن 2000

این رقابت اولین رقابتی بود که شوماخر با پیروزی در آن توانست عنوان قهرمانی را پس از 21 سال برای فراری بدست آورد. این مسابقه به یکی از پر احساس ترین رقابت ها برای وی بدل شد.

**بدترین ها:

1- استرالیا 1994:

شوماخر در این دیدار با اتهامات غیر قابل قبولی چون تقلب و تصادف عمدی با حریف خود روبرو شد.

او در گرندپریکس استرالیا که قهرمان فرمول 1 را معرفی می کرد به همراه برایتون دیمون از انجام رقابت ها محروم شد و در آخر نیز تنها به علت امتیاز بیشتر به عنوان قهرمان رقابت های فرمول 1 مدال طلا گرفت.

2- انگلیس 1994:

مسئولان این رقابت به شوماخر پرچم مشکی نشان دادند و از او خواستند به علت خطایی که کرده بود متوقف شود اما او این پرچم را نادیده گرفت و بعدا نیز اعلام کرد آنرا ندیده است. همین موضوع سبب شد تا وی از انجام 2 مسابقه محروم و تیم بنتون نیز به پرداخت جریمه ی 500 هزار دلاری محکوم شد.

3- اروپا 1997

تصادف عمدی دیگر برای شوماخر این بار با جوز. او سعی کرد در طول رقابت حساس و تعیین کننده در قهرمانی حریف خود را از لیست خارج کند. همین موضوع سبب شد تا او این دیدار فینال اخراج شود.

4- استرالیا 2002:

یکی از تلخ ترین روزها در طول تاریخ رقابت های فرمول 1 مسئولان تیم فراری به روبن دستور دادند تا در دور نهایی سرعت خود را حکم کند تا شوماخر از او عبور کرده و قهرمان شود. البته نیازی نیز به این کار نبود چرا که این راننده ی آلمانی از 5 رقابت قبلی خود 4 رقابت را با پیروزی پشت سر گذاشته بود و توانست با شکستن رکورد قهرمان شود.

5- مجارستان 2010:

شوماخر که برای بدست آوردن مکان دهم با باری چلو در رقابت بود در حرکتی ناجوانمردانه وی را به کناره پیست با سرعتی معادل 300 کیلومتر در ساعت به دیوار پیست کوباند.

او مکان دهم را از دست داد و به عنوان جریمه نیز از انجام 10 مسابقه محروم شد. بری چلو بعدا گفت این دیدار و حرکتی که شوماخر انجام داده بود خطرناک ترین حادثه ای بود که در طول رقابت های اتومبیلرانی برای وی رخ داده بود./مح

برچسب ها: تایر ، رقابت ، توانایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار