تعميرگاه صلواتي + فیلم

اين بار خادمين امام حسين(ع)، تعميركاران وسايل صوتي هستند. كه وسايل صوتي و برقي هيئت‌ها را بدون دريافت دستمزد تعمير مي‌كنند.

به گزارش خبرنگار ویژه‌نامه محرم باشگاه خبرنگاران؛ همه ساله در ايام محرم عاشقان حسين ابن علي(ع) لباس سياه بر تن مي‌كنند، به تكايا و هيئت‌ها مي‌روند، بر سر و سينه مي‌زنند و در سوگ مولايشان فرياد «حسين حسين» سر مي‌دهند، تا پرچمي كه ايشان برافراشتند، هيچگاه بر زمين نياید.

در كنار سيل عزاداران حسيني، برخي ديگر با عشق و علاقه و بي‌مزد و منت به با شكوه برگزار شدن اين مراسم كمك مي‌كنند. از اين نمونه مي‌توان به ايستگاه‌هاي صلواتي اشاره كرد كه تعدادشان در سال‌هاي اخير بسيار زياد شده است.

اما نوعي ديگر از ايستگاه صلواتي را مشاهده كرديم، كه تا اندازه‌اي با ساير ايستگاه‌هاي صلواتي متفاوت است. در اين ايستگاه كه به همت چند تن از خادمين امام حسين(ع) به طور شبانه‌روزي اداره مي‌گردد، وسايل صوتي و برقي مجالس امام حسين(ع) از قبيل ميكروفن، اكو، آمپلي فاير و سماور به طور صلواتي تعمير مي‌گردد و حتي هزينه قطعات تعويضي نيز از هيئت‌ها گرفته نمي‌شود.

وقتي كه وارد محله نازي آباد مي‌شوي، كافي است كه بپرسي تعميرگاه صلواتي كجاست؟ تا به تو بگويند: پيش حاج رحيم مي‌خواهي بروي؟ و مشتاقانه راهنماییت کنند.

هنگامي كه وارد مغازه كوچكش مي‌شويم، مي بينيم كه با خط بزرگ و زيبا بر روي آن نوشته است: «تعميرگاه صلواتي، دهه اول محرم، شبانه روزي» در مغازه كوچكش انواع فيوز، خازن و ترانزيستور پيدا ميشود. به گفته خودش وقتي كه از روز پنجم محرم دسته‌ها بيرون مي‌آيند، موتورهاي برق به دستگاه‌ها آسيب مي‌زنند و اگر هيئت‌ها بخواهند، دستگاه‌ها را براي تعمير به كمپاني بدهند، بايد بروند، و 10 روز بعد بيايند!

او مي‌گويد ولي ما اينجا به كمك بچه‌ها فورا اقدام به تعمير مي‌كنيم، تا صداي فرياد عزاداران امام حسين(ع) ضعيف نشود.

به گفته حاج رحيم تا به حال در اين مغازه كوچك براي تعمير وسايل صوتي هيئت‌ها مشكل نبود قطعات بوجود نيامده است! قطعه‌اي كه حتي در بازار هم نبوده به طور اتفاقي اينجا پیدا شده، و نگذاشته است كه کار روي زمين بماند. او اشاره مي كند: اما بارها شده است در غير از ايام محرم مشغول تعمير دستگاه بودیم و براي پيدا كردن قطعه مورد نياز چند روز در بازار دنبال قطعه گشته‌ايم. و اين از بركات روز عاشوراست كه در ايام محرم براي تعمير وسايل هيئت‌ها مشكل قطعه نداريم.
 
 

 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
سورانی
۱۲:۰۳ ۱۰ تير ۱۴۰۲
سلام آدرس دقیق وشماره تلفن حاج رحیم را لطف کنید
آخرین اخبار