پيشرفت صنعت خودرو در سايه تحريم

مدير عامل شرکت ايران خودرو، با بيان اينکه تحريم ها بر صنعت خودرو تاثير گذار بوده افزود: اما اين تاثيرات در جهت خودکفايي و پيشرفت کشور بوده وبه هيچ وجه فلج کننده نبوده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، جواد نجم الدين امروز در همايش اقتصاد مقاومتي مديران صنعت و بسيج کارخانجات تهران، در شرکت ايران خودرو گفت: در شرايط کنوني و با وجود تحريم هاي متعدد حرکت چرخه توليد با کمک کارگران نمونه بارزي از از بسيج کارگري محسوب مي شود.

وي اد امه داد: ارتقاي کيفيت و کميت توليدات و رقابت پذيري آنها با کالاهاي خارجي در دستور کار بخش صنعت قرار دارد.

نجم الدين تصريح کرد: هم اکنون روحيه باورپذيري و خودکفايي زمان دفاع مقدس به بخش صنعت و اقتصاد کشور تزريق شده است.

مدير عامل شرکت ايران خودرو اظهار داشت: صنعت خودرو سازي کشور تنها پانزده سال است که حرکت جدي خود را آغاز کرده و قبل از آن تنها مونتاژ محصولات را انجام مي داده است.

وي با اشاره به اينکه پيشرفت هاي مناسبي طي اين چند سال در صنعت خودرو حاصل شده افزود: طراحي خودرو و موتور ملي و ورود به بازارهاي جهاني از جمله اين پيشرفت ها است.

نجم الدين تاکيد کرد: ديدگاه هاي رهبري در زمان فعلي تاکيد بر خودباوري و توانمندي ملي دارد و اگر مطابق ابن ويژگي ها حرکت کنيم طي ده سال آينده بدون هيچ تاثيري از تحريم ها به جايگاه مناسبي دست خواهيم يافت.

وي با بيان اينکه تحريم ها بر صنعت خودرو تاثير گذار بوده افزود: اما اين تاثيرات در جهت خودکفايي و پيشرفت کشور بوده وبه هيچ وجه فلج کننده نبوده است.

  مدير عامل شرکت ايران خودرو، اضافه کرد: نمونه اين خودباوري و تاثير اين تحريم ها، داخلي سازي پژو 206 و ارائه آن به بازار با نام خودرو ايراني است./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار