کاهش چشمگير قيمت مصالح ساختماني / ادامه روند تثبيت نرخ ارز تا پايان آذر ماه

دبير انجمن صنفي توليدکنندگان و فناوران صنعتي ساختماني گفت: تثبيت نرخ ارز در ايام ماه محرم زمينه را براي کاهش قيمت مصالح ساختماني فراهم کرده است.

جعفر قرائتي ستوده در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اينکه تعدادي از مصالح ساختماني توليد داخل با کاهش قيمت مواجه شده است گفت: مصالح ساختماني توليد شده در داخل کشور به دليل درگير نبودن با نوسانات ارزي افزايش قيمت چنداني نداشته اند.

وي ادامه داد: تثبيت نرخ ارز در کشور تا حدودي در کاهش قيمت مصالح ساختماني اثرگذار بوده است.

قرائتي با اشاره به اينکه تعدادي از مصالح ساختماني از جمله قطعات آسانسور و برخي از شيرآلات با افزايش قيمت مواجه شده است افزود: نبود واردات تعدادي از مصالح ساختماني موجب احتکار اين مصالح ساختماني در کشور و افزايش بي رويه قيمت ها شده است.

دبير انجمن صنفي توليدکنندگان و فناوران صنعتي ساختمان با اشاره به اينکه برخي از مصالح ساختماني از جمله ميل گرد و فولاد با کاهش قيمت مواجه شده اند افزود: ماه محرم و تثبيت نرخ ارز در کاهش قيمت مصالح ساختماني موثر است.

قرائتي ستوده در ادامه يادآور شد: با وجود نزول قيمت مصالح ساختماني به دليل تثبيت نرخ ارز بعيد است که قيمت مصالح ساختماني به حالت ابتدايي خود برگردد.

وي در ادامه تصريح کرد: در بخش نازک کاري ساختمان برخي مصالح ساختماني افزايش قيمت آنها به 100 درصد مي رسيد که در حال حاضر تا حدودي کاهش يافته است.

دبير انجمن صنفي توليدکنندگان و فناوران صنعتي ساختمان در ادامه توضيح داد: قيمت مصالح ساختماني نسبت به سال گذشته افزايش چند برابري داشته است.

وي با اشاره به اينکه تزريق نقدينگي به صنعت ساخت و ساز در رونق بازار مسکن تاثيرگذار است افزود: افزايش ساخت و ساز با ارايه تسهيلات لازم براي تعديل قيمت بازار مسکن موثر است./ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار