افشاي بُعد ديگري از اسرار جنگ غزه/برگ ننگیني در کارنامه عمروموسی

عمرو موسی دبیر کل سابق اتحادیه عرب از طریق "تزیپی لیونی" در جریان حمله به غزه قرار گرفته بود و خود او نیز از فراهم کنندگان زمینه تجاوز به غزه بوده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه مصری الشعب، "عبد الباري عطوان"سردبیر روزنامه القدس العربي فاش کرد که "عمرو موسی" دبیر کل سابق اتحادیه عرب کمی پیش از حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه با "لیونی" دیداری سرّی داشته است.

وی افزود: طبق گزارش‌های به دست آمده در این دیدار که دو هفته پیش از حمله به نوار غزه صورت گرفت، لیونی عمرو موسی را از نقشه حمله به غزه مطلع کرده و از وی خواسته تا با کشاندن "محمد مرسی" به عرصه مشکلات داخلی مانع از دخالت مصر به نفع فلسطین شود  و می‌توان کناره گیری بدون دلیل موسی از هیئت مؤسسان، ایجاد مشاجره با "الغریانی" شیخ القضات مصر‌، اعتراض به مواد قانون اساسی، و بسیاری از اعمال دیگری که منجر به اوضاع کنونی مصر شده را لبیک عمرو موسی به درخواست لیونی و در واقع رژیم صهیونیستی دانست.

اما شایسته این بود که دبیر کل سابق اتحادیه عرب در راستای توقف تجاوز بر غزه نقش مثبتی ایفا کند نه اینکه از فراهم کنندگان زمینه تجاوز و حمله باشد.

عطوان افزود: این گزارش‌ها تماما با اظهارات "بنحاس عنباری" کارشناس صهیونیست‌ها در مسائل خاورمیانه، مطابقت دارد. او در مصاحبه با "روسیا الیوم" گفته بود که ریاست جمهوری مصر عملیات صهیونیستی در غزه را با مشکل مواجه کرده است لذا ما بر نیروهای داخلی مصر تکیه خواهیم کرد تا بلکه این کشور به مشکلات داخلی سیاسی و اقتصادی مشغول کنیم.

برچسب ها: عمروموسی ، غزه ، لیونی ، حمله ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار