نخست وزیر رپیم صهیونیستی پس از رای مثبت به عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد، سخنان رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را "مسموم و خصمانه" خواند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه یدیعوت آحارونوت، بنیامین نتانیاهو از سخنان "ران پروسور" نماینده این رژیم هم تمجید کرد.
وی افزود: برخلاف سخنان مسموم عباس، سخنان پروسور عین حقیقت بود. این سخنان فردی نبود که بدنبال صلح است.
"ران پروسور" نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل مدعی شد قطعنامه مربوط به جایگاه فلسطین که مجمع عمومی سازمان ملل باید در مورد آن تصمیم گیری کند، نه تنها فرآیند صلح را به پیش نمی برد بلکه آن را به ناکامی می کشاند. این مقام اسرائیلی قطعنامه مزبور را نامتوازن خواند و گفت نیازها به حفظ امنیت اسرائیل در این قطعنامه نادیده گرفته شده است. وی خاطر نشان کرد این قطعنامه اوضاع را در منطقه ابدا تغییری نخواهد داد بویژه آنکه تشکیلات خودگردان فلسطینی کنترلی بر غزه ندارد؛ همچنین قطعنامه مزبور که به فلسطین جایگاه یک کشور ناظر غیر عضو را در سازمان ملل می دهد، به تشکیلات خودگردان جایگاه یک کشور را اعطا نمی کند. پروسور تصریح کرد این قطعنامه راه را برای ازسرگیری و احیای مذاکرات صلح که از دو سال پیش در بن بست قرار دارند هموار نمی کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار