شبکه تلویزیونی فرانس24 گزارش داد: برغم تلاش های آمریکا و رژیم صهیونیستی، فلسطین با اکثریت قاطع کشورهای عضو سازمان ملل بعنوان کشور ناظر غیر عضو این سازمان شد و بدین ترتیب احتمالا از حق ارائه شکایت به دادگاه جنایی بین المللی نیز برخوردار خواهند شد.

138به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از فرانس 24، 138 کشور عضو سازمان ملل به عضویت فلسطین در این سازمان رای مثبت دادند.
در این رای گیری 9 کشور به این لایحه رای منفی و 41 کشور رای ممتنع دادند. با اعلام این رای فلسطین به عنوان کشور غیر عضو به سازمان ملل ملحق شد. از این رو نماینده فلسطین می تواند در اکثر گردهمایی های سازمان ملل شرکت کند، اما حق شرکت در تصویب پیمان های بین المللی را ندارد.
در پی عضویت فلسطینی در سازمان ملل به عنوان ناظر، فلسطینی ها احتمالا از حق ارائه شکایت به دادگاه جنایی بین المللی نیز برخوردار خواهند شد. برای مثال فلسطینی ها می توانند در مورد شهرکسازی های یهودی نشین که از نظر آن ها اقدامی غیر قانونی تلقی می شود، به این دادگاه شکایت کنند.
بانکی مون دبیر کل سازمان ملل در واکنش به این رای گیری خاطر نشان کرد، رای امروز اهمیت از سرگیری مذاکرات را یادآور شد.
اعلام نتیجه رای اعضای سازمان ملل شادی فلسطینی ها را به دنبال داشت. ساکنان رام الله پس از اعلام خبر عضویت فلسطین در سازمان ملل در خیابان ها شادی کردند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار